دخانیات عامل مرگ سالانه 6 میلیون انسان/دخانیات درآمد با ارزش خانوار را کاهش می دهد

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات (31 مه 2016 برابر با 11 خرداد ماه) گفت: سیگار و سایر محصولات دخانی سالانه جان 6 میلیون نفر را می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحددر تهران ، بان کی مون در این پیام تاکید کرد:
سیگار و سایر محصولات دخانی سالانه جان شش میلیون نفر را می گیرد، برنامه سوم توسعه پایدار به دنبال 'تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمامی گروه های سنی' است.
دی پیام بانی مون آمده است: در این برنامه متعهد شده اند تا کنوانسیون سازمان جهانی بهداشت در مورد کنترل دخانیات را به منظور کاهش تعداد مصرف کنندگان توتون و تنباکو تقویت کنند.
پیام دبیرکل سازمان ملل می آفزاید، سازمان ملل متحد امسال در جهت اثربخشی فعالیت ها در کاهش تقاضا مواد دخانی، برنامه های خود را دنبال خواهد کرد.
در ادامه این پیام آمده است: همان گونه که در معاهده کنترل دخانیات سازمان ملل مطرح شده است، این امر شامل محدود یا ممنوع کردن استفاده از نشان، رنگ، تصاویر نام تجاری یا هر نوع اطلاعات تبلیغاتی به غیر از نام تجاری و محصولی است که با رنگ و اندازه حروف (فونت) استاندارد نشان داده شده است.
این پیام در ادامه تاکید دارد که مصرف دخانیات یکی از دلایل عمده بیماری های قابل پیشگیری غیرمسری شامل سرطان، بیماری های قلبی و ریوی است. دخانیات درآمد با ارزش خانوار را کاهش می دهد. بسته بندی ساده، جذابیت محصولات دخانی را کم، تبلیغ و ترویج آن را ممنوع، برچسب زدن گمراه کننده را محدود می کند و کارایی هشدارهای سلامتی را افزایش می دهد.
دبیرکل سازمان ملل در این پیام از دولت های سراسر جهان می خواهد که در روز جهانی بدون دخانیات برای بسته بندی ساده مهیا شوند.

20106

کد خبر: 649310

وب گردی

وب گردی