تاثیر کاهش قیمت نفت در فروش خودروهای پرمصرف

پایین بودن بهای نفت موجب روی آوردن بیشتر مردم جهان به خرید و استفاده از خودروهای بزرگ، با مصرف سوخت بالاتر شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بلومبرگ، ممکن است حتی وزیران نفت کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نیز در نشست آتی در وین متوجه شوند که شمار خودروهای شاسی بلند (اس یو وی) در خیابان های پایتخت اتریش به علت پایین بودن بهای نفت و افزایش استفاده از خودروهای بزرگ، با مصرف سوخت بالاتر، بیشتر از قبل شده است.

موسسه جاتو دیانامیکز مشاور در امور صنعت خودرو اعلان کرد: فروش خودروهای شاسی بلند در سال گذشته میلادی (٢٠١٥) در اروپا، برای نخستین بار از فروش هرگونه خودروی شخصی، پیشی گرفت و این روند در سال ٢٠١٦ نیز ادامه یافت، به گونه ای که تقاضا برای خرید این نوع خودرو مانند هیوندای توسان و رنو کاجار به یک چهارم فروش کل خودرو در بزرگ ترین کشورهای اروپایی رسیده است.

اروپا منعکس کننده واقعیات اقتصادی تمامی جهان است و رانندگان از چین گرفته تا آمریکا، در حالی خودروهای بزرگ تری می خرند که فروش خودروهای کم مصرف هیبریدی با دشواری روبرو شده است.

باید توجه داشت که افزایش زیاد فروش خودروهای پرمصرف به معنای تقاضای بیشتر برای بنزین و گازوئیل در سال های آتی است.

همچنین به گفته کریستوف روهل رئیس بخش پژوهش سازمان سرمایه گذاری ابوظبی که صندوق ذخیره ارزی این امیرنشین به شمار می رود و اقتصاددادن ارشد پیشین بی پی، قیمت های پایین نفت می تواند به روند افزایش فروش خودروهای کم مصرف که در چند سال گذشته آغاز شده بود، پایان دهد.

از آنجا که افزایش فروش خودروهای پرمصرف می تواند به معنی افزایش دیر یا زود بهای نفت به علت پیشی گرفتن تقاضا از عرضه باشد، دورنمای افزایش شمار خودروهای دو دیفرانسیل در خیابان های وین برای وزیران اوپک، مایه امیدواری خواهد بود.

قرار است وزیران نفت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه (١٣ خرداد) در وین برای بررسی وضع بازار نفت، گردهم آیند.

401/601

کد خبر: 649342

وب گردی

وب گردی