ابتکار: بهبود  6 برابری وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به سال‌گذشته

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بهبود شش برابری وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار با حضور در جمع اقشار مختلف مردم سلماس در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان آذربایجان غربی با تقدیر از استقبال پرشور مردم از کاروان امید گفت: دولت تدبیر وامید در سال 92 با مشکلات فراوان روی کار آمد و رییس جمهور بر سر حرفها و وعده‌های خود در زمینه ایجاد اشتغال و گسترش فعالیتهای اقتصادی، رفع تحریم‌ها، بهبود فضای اجتماعی و سیاسی و شنیده شدن صدای مردم ایستاد و آنها را به انجام رساند.

ابتکار با اشاره به وعده خاص روحانی به مردم آذربایجان غربی در زمان انتخابات، افزود: احیای دریاچه ارومیه طبق وعده رییس جمهور اولین مصوبه دولت تدبیر و امید بود که در وهله اول به لطف خداوند و نعمتهایش و در وهله دوم با تلاشها و سیاستهای اتخاذشده برای احیای دریاچه ارومیه و نیز با کمک مردم وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته بهبود 6 برابری داشته است که از این بابت شاکر خداوند متعال و سپاسگزار روحانی به خاطر عمل به وعده خود هستیم.

او افزود: در کنار اولویتهای اقتصادی کشور، از فعالیتهای صنعتی با در نظر گرفتن سلامت زیستی منطقه استقبال می‌کنیم و خواستار تشکیل منطقه ویژه اقتصادی هستم تا وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم بهبود یابد.

ابتکار گفت: ما از فعالیتهای اقتصادی و صنعتی در قالب پایانه، شهرک اقتصادی و... برای شهر به شرط رعایت الزامات زیستی و تاکید بر صنایع دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: دریاچه ارومیه امروز به عنوان قلب تپنده سطح دنیا معروف است و اگر آب داشته باشد و حق‌آبه آن رعایت شود حیات بخش و زندگی بخش خواهد بود و لازمه این امر توجه به سیستم کشاورزی مردم و رعایت نحوه استفاده از آب است.

ابتکار گفت: اگر می‌خواهیم دریاچه ارومیه احیاء شود باید همه شروع بکار کنیم و هیچ کسی از کار شانه خالی نکند چراکه رمز موفقیت در این امر همکاری مردم است؛ چه مردم سلماس و چه مردم ارومیه بلکه همه باید همکاری کنند.

او ادامه داد: تمام مردم اعم از شهری و روستایی باید با صرفه جویی و رعایت حق‌آبه در جهت احیای دریاچه ارومیه گام برداریم تا تمام مردم از برکات مختلف آن بهره‌مند شوند.

20103

کد خبر: 649370

وب گردی

وب گردی