دخانیات عامل مرگ سالانه 6 میلیون انسان

دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات 31 مه 2016 برابر با 11 خرداد ماه جاری گفت: سیگار و سایر محصولات دخانی سالانه جان شش میلیون نفر را می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل گفت: آرمان سوم توسعه پایدار به دنبال "تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمامی گروه های سنی" است.دولت ها به عنوان بخشی از آن رویکرد، متعد شده اند اجرای کنوانسیون سازمان جهانی بهداشت در مورد کنترل دخانیات را به منظور کاهش تعداد مصرف کنندگان توتون و تنباکو تقویت کنند.

او افزود: سازمان ملل متحد امسال در روز جهانی بدون دخانیات حمایت خود را در جهت ابزاری به نام بسته‌بندی ساده محصولات دخانی به کار می گیرد که اثر بخشی آن در کاهش تقاضا ثابت شده است. همان گونه که در معاهده کنترل دخانیات سازمان ملل مطرح شده است، این امر شامل محدود یا ممنوع کردن استفاده از نشان، رنگ، تصاویر، نام تجاری یا هر نوع اطلاعات تبلیغاتی به غیر از نام تجاری و محصولی است که با رنگ و اندازه حروف استاندارد (فونت) نشان داده شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، بان کی مون گفت: مصرف دخانیات یکی از دلایل عمده بیماری های قابل پیشگیری غیرمسری شامل سرطان، بیماری های قلبی و ریوی است. دخانیات درآمد با ارزش خانوار را کاهش می دهد. بسته بندی ساده، جذابیت محصولات دخانی را کم، تبلیغ و ترویج آن را ممنوع و برچسب زدن گمراه کننده را محدود می کند و در عین حال کارایی هشدارهای سلامتی را افزایش می‌دهد. در روز جهانی بدون دخانیات از دولت‌های سراسر جهان می‌خواهم برای بسته‌بندی ساده مهیا شوند.

20103

کد خبر: 649391

وب گردی

وب گردی