استفاده از برچسب GMO بر روی محصولات تراریخته الزامی است/ وجود پالم در روغن‌های شفاف

 مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از برچسب «GMO» بر روی محصولات تراریخته الزامی است و در حال حاضر فقط برای روغن‌هایی که مجوز داده ایم، از این برچسب استفاده می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، حسین رستگار در پاسخ به این سئوال که چرا محصولات تراریخته برچسب چراغ راهنمای تغذیه ای ندارند، افزود: چراغ راهنمای تغذیه ای برای محصولات تغییر ژنتیک داده شده، کاربرد ندارد و این محصولات باید برچسب GMO استفاده کنند.

او با اعلام اینکه در حال حاضر فقط برای روغن‌های تراریخته استفاده از برچسب GMO الزام است، گفت: هر محصول تراریخته که بخواهد مجوز از سازمان غذا و دارو بگیرد، باید از این برچسب استفاده کند.

رستگار با اشاره به مخالفت‌هایی که در زمینه استفاده از محصولات تراریخته در کشور وجود دارد، افزود: آنچه مسلم است، این محصولات در اروپا و سایر کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد و استفاده می شود و قوانین ما نیز بر اساس مستندات این قبیل کشورها است.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در ارتباط با روغن های سرخ کردنی شفاف که اعلام می شود، تراریخته هستند، گفت: این قبیل روغن‌ها نمی توانند تراریخته باشند و حتما از «پالم» در ترکیبات خود استفاده کرده اند. زیرا، اگر بخواهیم از سویا یا تخم آفتابگردان برای روغن های سرخ کردنی استفاده کنیم، مضرات آن به مراتب بیشتر از پالم است.

20106

کد خبر: 649605

وب گردی

وب گردی