استاندار خراسان رضوی: مجتمع بین‌الملل گلبهار واحد مشهد نقطه کانونی کریدور علم و فناوری استان است

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مجتمع بین الملل گلبهار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نقطه کانونی کریدور علم و فناوری استان است، با توجه به امکانات و تجهیزات این مجتمع گفت: مجتمع بین الملل گلبهار واحد مشهد می تواند قطب تولید علم کریدور استان خراسان رضوی باشد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان در بازدید از بخش های مختلف مجتمع بین الملل گلبهار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، در نشستی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و شهر جدید گلبهار با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و برخورداری از تجهیزات آزمایشگاهی، مجتمع بین الملل گلبهار واحد مشهد دارای امکانات خوبی است که می تواند به گسترش اصلاح الگوی کشت و گسترش روش‌های نوین کشاورزی کمک کندٰ افزود: این دانشگاه می‌تواند در حوزه بهره وری به صنعت و کشاورزی محور غرب مشهد کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان کشاورزی باید به تحقیقات کاربردی چون پرورش گیاهان مختلف با حداقل آب ورود یابندٰ افزود: مسئولان و متولیان امر نیازمند این تحقیقات هستند بنابراین باید از این ظرفیت ها به نحو شایسته استفاده کرد.

این مسئول بر لزوم رسیدگی به مشکلات مربوط به حمل و نقل دانشجویان مجتمع بین الملل گلبهار توسط شهرداری و شرکت عمران شهر جدید تاکید کرد و گفت: دانشجویان، فرزندان و عزیزان ما هستند که باید از امکانات حمل و نقل عمومی برخوردار شده بنابراین بایید این امکان تا مهر 95 ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی در راستای شعار سال، نقش دانشگاهیان در اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی را بی بدیل دانست و گفت: بررسی راهکارهای کاربردی کردن این سیاست ها در سطوح مختلف اجتماعی در قالب پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اجرای این مهم اثرگذار است.

رشیدیان با توجه به انعقاد تفاهم نامه ایجاد پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه دوغارون، خاطرنشان کرد: پردیس بین المللی دانشگاه گلبهار پشتیبان آن واحد برای جذب دانشجویان از کشورهای همسایه است.

در ابتدای این نشست دکتر محمد بهاری رئیس مجتمع بین الملل واحد مشهد با توجه به برنامه های توسعه مجتمع بین الملل گلبهار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد؛ ایجاد اردوگاه کشوری فرهنگی ورزشی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و آموزش زبان های انگلیسی وعربی بصورت آزاد را از جمله برنامه های توسعه و فعالیت های آینده این مجتمع بیان کرد.

وی ایجاد شهرک دانشگاهی مدرن در گلبهار با فضای مناسب جهت گسترش و عرضه فعالیت های دانش بنیان و درآمدزایی و ارتقای سطح دانشگاه در ارتباط با صنعت وجامعه و ایجاد شهرک اقامتی دانشگاهی و اسکان اعضای هیات علمی وکارکنان در گلبهار را از دیگر برنامه های توسعه مجتمع بین الملل گلبهار واحد مشهد عنوان کرد.

حجت الاسلام مروج، امام جمعه شهر جدید گلبهار و فرماندار و بخشدار و سایر مسئولان شهر جدید گلبهار دراین نشست حضور داشتند.

اکنون در مجتمع بین الملل گلبهار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هزار و 700 نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند که با آغاز سال جدید تحصیلی در مهر تعداد دانشجویان این واحد به دو هزار نفر می رسد.

براساس این گزارش، استاندار خراسان رضوی در سفر به شهرستان چناران از مجتمع بین الملل گلبهار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بازدید کرد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی با بازدید از بخش های مختلف مجتمع بین الملل گلبهار واحد مشهد از جمله کتابخانه، آزمایشگاه ها، آمفی تئاتر و ...در نشستی با دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و دکتر بهاری رییس مجتمع بین الملل گلبهار واحد مشهد و سایر مسئولین شهر جدید گلبهار خواستار افزایش تعاملات دستگاه های اجرایی با مراکز آموزش عالی بویژه مجتمع بین الملل گلبهار شد.

دکتر عباس شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این نشست با خیرمقدم به میهمانان به معرفی امکانات و توانمندی های این مجتمع پرداخت و با تشریح سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی و مجتمع بین الملل گلبهار واحد مشهد در توسعه و گسترش شهر جدید گلبهار، خواستار تعامل و همکاری بیشتر مسئولان مربوطه با دانشگاه شد.

وی با تاکید بر اینکه مجتمع بین الملل گلبهار از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است، در رابطه با برخی مسائل مجتمع بین المللی گلبهارواحد مشهد با استاندار و مسئولین گلبهار به بحث و تبادل نظر پرداخت و ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد توسعه وافزایش دانشجوی پردیس گلبهار واحد مشهد باشیم.

20101

کد خبر: 649607

وب گردی

وب گردی