برنامه های جلوگیری از ازدواج های زودهنگام ثبت نشده اجرا می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال برنامه هایی برای جلوگیری از چند مورد محدود ازدواج های زودهنگامی که ثبت نمی شوند، اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی گفت: آموزش های پیش از ازدواج و تقویت بنیان خانواده و ارائه خدمات مشاوره توسط مددکاران اجتماعی از برنامه های جدید سازمان بهزیستی در این مورد است.
او ادامه داد: قانون، ثبت احوال و قانون حمایت از کودکان و زنان، سن ازدواج را در کشور تعیین کرده و دفاتر رسمی ثبت ازدواج موظفند بر اساس این قانون عمل کنند اما در برخی مناطق دورافتاده استان ها شاهدیم ابتدا ازدواج(زودهنگام) صورت می گیرد و سپس سال بعد ازدواج ثبت می شود.
محسنی بندپی گفت: نمی توانیم بگوییم ازدواج کودکان در ایران وجود ندارد اما بسیار محدود و معدود است؛ ازدواج های زودهنگام در کلانشهرها و بسیاری از استان های کشور وجود ندارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ازدواج های زودهنگام بصورت موردی شاید در جایی از کشور اتفاق بیافتد اما اگر سازمان بهزیستی متوجه این قضیه شود مراتب را به مراجع ذیصلاح قضایی انتقال می دهد.
محسنی بندپی افزود: حتی در برخی جاها شنیدیم که پدری می خواهد قبل از اینکه دخترش به سن قانونی برسد او را وادار به ازدواج کند که با کمک مراجع قضایی جلوی این کار را گرفتیم.

20103

کد خبر: 649676

وب گردی

وب گردی