رئیس سنی مجلس دهم در گفت و گو با ایسکانیوز مطرح کرد: زنده شدن نام آیت الله محمدی گیلانی در مراسم افتتاحیه نمک جلسه بود!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید: دلیل نام بردن از آیت الله محمدی گیلانی به جای نام رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه امری طبیعی بود.

عبدالرضا هاشم زایی، عضو فراکسیون امید است که در مراسم افتتاحیه مجلس دهم هنگامی که می خواست از "آیت الله محمدی گلپایگانی" برای قرائت پیام مقام معظم رهبری دعوت کند به اشتباه نام او را محمدی گیلانی عنوان کرد در حالی که آیت الله محمدی گیلانی، رئیس اسبق دیوان‌عالی کشور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سی ام اردیبهشت 93 دار فانی را وداع گفت و این اشتباه لفظی خنده حضار را در پی داشت. حجت الاسلام محمدی گلپایگانی نیز پس از حضور در جایگاه و در ابتدای صحبت خود به شوخی گفت: نمی دانم آقای گیلانی چگونه از عالم دیگر می خواهند بازگردند! خداوند ایشان را رحمت کند.

هاشم زایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در رابطه با دلیل این اشتباه و همچنین سنگین بودن فضای مراسم افتتاحیه توضیحاتی داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

این نماینده مجلس درباره این اتفاق در مراسم افتتاحیه خاطرنشان کرد: خوب بود و خود آقای محمدی گلپایگانی هم مزاح کردند اما من به دلیل اینکه 5 سال مدیرعامل سازمان اقتصادی بنیاد شهید بودم و بیشتر در محاورات و مکاتبات با مرحوم آیت الله محمدی گیلانی سر و کار داشتم و هفته ای یک بار به دیدن ایشان می رفتم، به همین خاطر در این مراسم نیز نام ایشان در ذهنم تداعی شد.

وی افزود: از سوی دیگر، فضای مراسمی که با حضور همه بزرگان نظام برگزار شود، کمی سنگین است و زمانی که شما روی صندلی ریاست مجلس نشسته اید و از گوشه و کنار هم به شما یادداشت می دهند که اسم فلان مسئول را قرائت کن و بعضی از اسم ها هم به هم نزدیک باشد، یک لحظه می بینید که دیگر فکر شما برای تشخیص این اسامی یاری نمی کند اما این مسائل طبیعی است؛ هر چند که هم یادی از مرحوم محمدی گیلانی شد و هم نمک جلسه بود.

رئیس سنی مجلس دهم خاطرنشان کرد: شاید در این یکی دور روزی که من مدیریت جلسات مجلس را بر عهده داشتم متوجه شده باشید که من اصولا جلساتی که تاکنون برگزار کرده ام شاد بوده است و سعی می کنم جلسه خشک نباشد که حضار خسته شوند.

وی درباره زمانی که بعد از انتخاب هیئت رئیسه موقت قرار بود جایگاه هیئت رئیسه را ترک کند، گفت: به آقای لاریجانی گفتم ترک کردن این میکروفن و صندلی کمی سخت است.

رسانه ها موضوع ریاست مجلس را حیثیتی کردند

هاشم زایی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سئوالی درباره دلیل رئیس نشدن محمدرضا عارف در رقابت با علی لاریجانی گفت: به نظر می رسد رسانه ها مسئله رقابت احزاب به ویژه عارف – لاریجانی را بر سر ریاست مجلس را بزرگ و حیثیتی کردند در حالیکه رقابت میان دو طرز تفکر همین است و دو جناح باید تعامل داشته باشند اما رقابت نی باید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تعامل این است که با تمام شدن رقابت دو طرف باید به یکدیگر دست دوستی بدهند البته معنی تعامل، رقابت کردن نیست و ما از ابتدا می گفتیم که در دنیای سیاست رقابت باید باشد.

این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: معمولا اگر دو، سه حزب با افکار مشترک در کنار یکدیگر وجود داشته باشند با یکدیگر ائتلاف می کنند اما دو جناح و فراکسیون اصلی در مجلس نمی توانند با هم ائتلاف کنند بنابراین ناچارا باید رقابت کنند اما در انتخابات ها باید به این موضوع عادت کنیم که با اتمام رقابت دیگر رقابتی وجود ندارد و جای آن را رفاقت می گیرد.

هاشم زایی در باره ترکیب هیئت رئیسه مجلس دهم نیز خاطرنشان کرد: ما در نواب رئیس کاملا راضی هستیم و با انتخاب آقایان مطهری و پزشکیان برای نائب رئیسی که هر دو نفر از اعضای لیست و فراکسیون امید هستند ما کاملا از این اتفاق رضایت داریم ، ضمن اینکه با توجه به شرایط مجلس از رئیس شدن آقای لاریجانی هم ناراضی نیستیم و امیدواریم که بتوانیم با تعامل با یکدیگر در آینده، برای پیشرفت کشور کار کنیم.

204/201

کد خبر: 649686

وب گردی

وب گردی