سال 95، سال رونق بازار مسکن

جلسه ستاد حفاظت املاک و اراضی اداره کل راه و شهرسازی با حضور مدیرکل و رؤسای ادارات و نمایندگی‌های تابعه راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اخوان عبداللهیان در جلسه ستاد حفاظت املاک و اراضی این اداره کل با اعلام اینکه نباید بگذارید حتی یک متر از اراضی ملی، تصرف و تغییر وضعیت پیدا کند، گفت: امسال اولین سال آغاز به کار یگان حفاظت املاک و اراضی در استان است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هر شهرستان فرماندهی یگان حفاظت خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی امسال با قدرت بیشتری نسبت به گذشته انجام خواهد شد، افزود: بر اساس برنامه مصوب وزارت راه و شهرسازی، قرار است امسال نقشه کاملی از اراضی، در اختیار رؤسای ادارات مسکن و شهرسازی و متعاقب آن در اختیار فرمانده حفاظت اراضی در شهرستان‌ها قرار گیرد، تا موضوع حفاظت و صیانت از املاک و اراضی دولتی و حفظ بیت‌المال با جدیت و دقت بیشتری انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی مسؤولیت حفظ و رفع تصرف اراضی را یکی از حساس‌ترین وظایف راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در حفاظت اراضی باید اینگونه عمل شود که انگار هر متر از اراضی دولتی، بخشی از اموال خودمان است و با چنین جدیتی باید از هرگونه تصرف و تغییر وضعیت اراضی جلوگیری شود.

باید در راهداری متعصب بود

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته حوزه احداث، نگهداری و مرمت راه‌ها در خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات همکارانش در راهداری، عنوان کرد: فعالیت‌های راهسازی و راهداری که طی دو سه سال اخیر انجام شده، تقریباً طی سال‌های اخیر بی‌سابقه است.

وی با تأکید بر اینکه باید در اجرای پروژه‌های راهسازی و راهداری و خصوصاً پروژه‌های راه‌های روستایی از کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی بیشترین استفاده را کرد، ادامه داد: در حال حاضر بودجه راهسازی استان به نسبت وسعت کار و پروژه‌ها کم است و مسوولان زیربط، باید با حداقل بودجه بتوانند به وسیله جذب مشارکت‌های مردمی، بیشترین کارایی را به اجرا بگذارند.

اخوان عبداللهیان کارکنان راهداری و راهسازی را نیروهایی متعصب در کار خود عنوان کرد و گفت: نیروهای راهداری باید به گونه‌ای تعصب در کار داشته باشند که از کوچک‌ترین و جزیی‌ترین کاستی‌ها و اختلال در علایم و جزییات راه‌ها، حتی در دور افتاده‌ترین نقاط نیز به سادگی عبور نکنند، این موضوع مخصوصاً در مورد نقاط حادثه‌خیز بیشتر صدق می‌کند و باید بازبینی این نقاط در جاده‌ها همواره با جدیت انجام شود.

حفظ و نظارت حریم راه‌ها بحث جدی ماست

وی با بیان اینکه بررسی و نظارت بر حریم راه‌ها، یکی از مباحث جدی در اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی است، افزود: باید نظارت بر حریم راه‌ها به گونه‌ای وجود داشته باشد که اصلاً تصرف، تغییر وضعیت و ساخت و سازی در این حوزه انجام نشود تا نیاز به اقدام قضایی و قانونی نبوده و در نهایت شاهد تخریب بنا و ضررهای چندجانبه به شخص تصرف‌کننده، دولت و پیگیری از طریق دستگاه قضایی نباشیم.

امسال سال رونق بازار مسکن است

دیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی امسال را سال رونق بازار مسکن اعلام کرد و گفت: امسال قطعاً شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود و راه و شهرسازی هم بر همین اساس در صدد است تا تسهیلات بانکی مناسبی را از طریق بانک مسکن و در اسرع وقت به متقاضیان ارایه کند تا شاهد خروج بازار مسکن از رکود فعلی باشیم.

وی اضافه کرد: هدف ما این است که با ارایه این تسهیلات، ساخت و سازها چه در حوزه شهری و چه در بازسازی بافت‌های فرسوده، تسریع شود و از این راه شاهد اجرای بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شکوفایی اقتصاد و رفاه حال شهروندان باشیم.

401/601

کد خبر: 649699

وب گردی

وب گردی