آشنا در دیدار با سفیر کوبا: مدل بازسازی روابط میان کوبا و آمریکا لزوماً برای دیگر کشورها قابل تکرار نیست

سفیر جمهوری کوبا در تهران با مشاور رئیس‌جمهور و سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک در محل این مرکز دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا ، در این دیدار که نفر دوم سفارت کوبا نماینده وزارت امور خارجه و مشاور امور سیاست خارجی مرکز نیز حضور داشتند، سفیر کوبا گزارش مشروحی از روند از سرگیری روابط دیپلماتیک میان هاوانا و واشنگتن را ارائه کرد.

گونزالس کسادا ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای کوبا در نتیجه پنجاه سال تحریم‌های دشوار از سوی آمریکا گفت: روابط دو کشور هنوز به مرحله عادی بازنگشته و مشکلات بسیاری باید برای رسیدن به آن مرحله از سر راه برداشته شود.

سفیر کوبا همچنین تأکید کرد: از سرگیری روابط سیاسی و اقتصادی با آمریکا به معنای دست کشیدن از اصول اساسی انقلاب کوبا نیست.

به گفته او هدف ایالات متحده برای تسلط بر سرتاسر آمریکای لاتین هم‌چنان به قوت خود باقی است، اما واشنگتن در نتیجه شکست سیاست قبلی خود در برابر کوبا استراتژی تازه‌ای را در پیش گرفته است و این فرصتی است که کوبا از آن برای تأمین منافع خود و بازسازی اقتصادی استفاده خواهد کرد.

گونزالس کسادا همچنین با اشاره به روابط گسترده و دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا در زمینه‌های مختلف، خواستار حمایت مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور از توسعه بیش از پیش تبادلات فرهنگی میان دو کشور شد.

در این دیدار حسام‌الدین آشنا نیز ضمن ستایش شخصیت برجسته فیدل و رائول کاسترو به عنوان قهرمانان مقاومت در برابر سلطه‌گری آمریکا، تأکید کرد: مدل بازسازی روابط میان کوبا و آمریکا لزوماً برای دیگر کشورها قابل تکرار نیست.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با تمجید از دستاوردهای شگرف کوبا در عرصه‌های آموزشی، بهداشتی، علمی و فن‌آوری اعلام کرد که در دولت یازدهم بهترین زمینه‌ها برای گسترش روابط علمی و فرهنگی میان تهران و هاوانا فراهم شده است.

203/201

کد خبر: 649702

وب گردی

وب گردی