رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: خطای سیستمی در اعمال قانون توسط دوربین های پلیس 5 تا 7 درصد است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور درباره اعتراض برخی رانندگان به جرایم رانندگی گفت: اعمال قانون رانندگان متخلف به چند شکل انجام می شود. تخلفات تقاطع ها و خطوط عابر پیاده به صورت مستند توسط دوربین ثبت و اعمال می شود.

او ادامه داد: امکان خطای سیستمی دوربین های تقاطع ها در اعمال قانون 5 تا 7 درصد است.

به گفته رئیس مرکز اجرائیات راهور تخلفات به صورت تسلیمی و دو برگی نیز صادر می شود. اگر خطایی نیز در صدور برگ جریمه وجود داشته باشد مربوط به اعمال قانون های دو برگی است. البته 99 درصد خطا در صدور قبوض جریمه غیر عمدی است.

کرمی اسد با بیان اینکه به استناد ماده 5 آئین نامه تخلفات راهنمایی و رانندگی مراکز رسیدگی به اعتراضات رانندگان در کشور راه اندازی شده است، افزود:در کشور 280 مرکز رسیدگی به جرایم رانندگی فعال است و افرادی که به هرنحوی به جرایمشان اعتراض دارند،می توانند با مراجعه به این مراکز اعتراضشان را ثبت کنند. در صورت تائید موضوع این جریمه از سوابق آنها پاک می شود.

او با بیان اینکه 3 ساعته به صورت سیستمی به اعتراض رانندگان رسیدگی شده و پاسخ داده می شود، گفت:99 درصد افرادی که به مراکز رسیدگی به اعتراضات جریمه رانندگی مراجعه می کنند درخواست تخفیف دارند و تنها یک درصد برای ثبت اعتراض مراجعه می کنند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: 43 درصد قبض های جریمه صادر شده در کشور تخلفاتی است که توسط دوربین ها ضبط شده است.

105105

کد خبر: 649711

وب گردی

وب گردی