برنامه جدی وزارت بهداشت برای مزارعی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند

رئیس اداره بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت با اشاره به نقش تعاملات بین‌بخشی در راستای تامین سلامت عمومی جامعه، در عین حال گفت: کاهش مزارع سبزی و صیفی که با فاضلاب و پسآب غیراستاندارد آبیاری می‌شوند، به صورت جدی در دستور کار اداره بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت در سال جاری است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، غلامرضا شقاقی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و ایمن‌سازی جامعه در برابر طغیان این نوع بیماری‌ها، گفت: تدوین برنامه‌های عملیاتی جامع با همکاری دستگاه‌های درون و برون‌بخشی از انتظارات وزارت بهداشت از دانشگاه‌های علوم پزشکی در این رابطه است.

او همچنین اعلام گزارش بهنگام طغیان‌های احتمالی و اجرای سریع در راستای رفع مشکل‌ را از دیگر انتظارات به منظور کنترل طغیان بیماری‌های واگیر‌دار ذکر کرد.

شقاقی، بررسی‌های اپیدمیولوژیک،‌ آزمایشگاهی و محیطی را از جمله بررسی‌های ضروری در زمان طغیان بیماری‌های واگیر عنوان کرد و گفت: البته بحث رعایت بهداشت فردی اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین عوامل در مدیریت صحیح و کامل طغیان بیماری‌های واگیردار در عرصه‌های مختلف است.

او با تاکید بر کاهش مزارع سبزی و صیفی که با فاضلاب و پسآب غیراستاندارد آبیاری می‌شوند،‌ از این اقدام به عنوان مهم‌ترین راهکار کاهش آمار بیماری‌های واگیردار بویژه وبا در کشور یاد کرد و گفت: این برنامه به صورت جدی در دستور کار اداره بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت در سال جاری است.

شقاقی در پایان نیز با اشاره به اهمیت سلامت آب شرب نیز تاکید کرد: افزایش نظارت بهداشتی،‌ کنترل کیفی آب شرب،‌ بازآموزی کارشناسان کنترل کننده طغیان بیماری و افزایش درصد مطلوبیت کلرسنجی آب نیز از اقدامات موثر در راستای تأمین سلامت جامعه و سالم‌سازی آب شرب است.

20106

کد خبر: 649726

وب گردی

وب گردی