به گزارش ایسکا نیوز از مشهدحجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: تاکنون۱۹ جلسه با مسئولان کمیته‌ها، بخش‌های مختلف و سازمان‌ها نمایشگاهی در خصوص نمایشگاه برگزار شده است که امیدواریم دستگاه با برنامه های منسجم خود با دست پر حضور یابند.

وی با اشاره به آیه ۹ سوره اسرا که می‌فرماید: «همانا این قرآن بشر را به استوارترین راه هدایت می‌کند»، بیان کرد: قطعا در دنیا مکاتب مختلف اعتقادی وجود داشته و الی یوم القیامه وجود دارند و فعالیت می‌کنند ولی در بین تمام این مکاتب، تنها مکتب قرآنی با آئین و فرهنگی استوار، برای دنیا و آخرت برنامه دارد.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب،با بیان اینکه قرآن دستورالعمل جامعی برای زندگی دارد اذعان کرد: اگر قرآن در جامعه ترویج شود، امنیت اجتماعی بالا می‌رود و سلامت و شفقت و هدایت در جامعه موج می‌زند .

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تأکید کرد: باید در شهری که قطب معنوی و فرهنگی کشور است، هر هفته فعالیت‌های قرآنی صورت بگیرد و هر ماه یک سازمان متولی اجرای این فعالیت‌ها شود.

وی با بیان اینکه هماهنگ کردن دستگاه‌های مختلف بسیار دشوار بوده و یکی از مشکلات مشهد، همین ناهماهنگی دستگاه‌هاست، عنوان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن که حدود ۴۰ دستگاه حضور دارند، باید این دستگاه‌ها با برنامه‌های دبیرخانه و شورای نمایشگاه هماهنگ باشند.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب، ابراز کرد: قرآن الی یوم القیامه برای بشریت است، برای تمام دستگاه‌ها و مردم نه فقط ارشاد و ما می‌خواهیم در ماه نزول قرآن، از آن تجلیل کنیم، اما متأسفانه برخی مسئولان خیلی راحت از برگزاری نمایشگاه قرآن می‌گذرند این در حالی است که مسئولان بیش از این باید پاسخگو باشند.

کد خبر: 649760

وب گردی

وب گردی