نیاز به ۱۵۰۰ واگن جدید برای ۵ سال آینده/تمایل شرکت‌ها به خرید واگن‌ دست دوم

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با بیان این‌که ضرورت تولید واگن مسافری در ۳۵ سال آینده ۴۰۰ واگن است، تاکید کرد: بخش عمده این نیاز می‌تواند در داخل تولید شود و امید است به ظرفیتی برسیم که این بخش عمده را در داخل تولید کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسن موسوی‌نژاد درباره نیاز به واگن گفت: شرکت رجا نزدیک به ۱۰ سال است که واگن خریداری نکرده است. در حال حاضر واگن هایی با عمر ۵۰ سال ، ۳۲ سال داریم و برای ۵ سال آینده ۱۵۰۰ واگن جدید نیاز داریم .

وی درباره واردات واگن دست دوم اظهار کرد: مشکلات مالی سبب شده است که شرکت‌ها واگن دست دوم خریداری کنند. اما اگر منابع مالی تامین شود از همه ظرفیت‌های شرکت‌های تولید واگن داخلی استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ضرورت تولید واگن مسافری در ۳۵ سال آینده ۴۰۰ دستگاه است . بخش عمده این نیاز می‌تواند در داخل تولید شود و امید است به ظرفیتی برسیم که بخش عمده در داخل تولید کنیم .

وی با بیان این‌که قیمت‌ها نسبت به قراردادهای سابق قابل رقابت است اما کیفیت قابل رقابت نیست، گفت: کیفیت پایین است اما شرکت‌ها می‌توانند این امر را توسعه دهند. شرکت‌های واگن‌سازی سال‌هاست قراردادی نبسته‌اند یا اگر قراردادی بسته شده تاکنون فعال نشده است.

وی درباره نیاز به واگن در کشور به تسنیم گفت: شرکت رجا به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی کشور در بودجه امسال در نظر دارد که ۷۰۰ واگن خریداری کند که از این تعداد ۵۰۰ دستگاه نو و ۲۰۰ دستگاه دست دوم خواهد بود.

موسوی نژاد گفت: نیمی از واگن‌های ما از شرکت واگن پارس خریداری می‌شود و تعمیرات واگن‌های ما نیز بخشی در شرکت واگن پارس تهران و مشهد انجام می شود.

وی افزود: مشکلات مالی سبب شده است که شرکت‌ها به خرید واگن‌های دست دوم تمایل پیدا کنند؛ اما شرکت راه آهن گفته است به ازای هر واگن باید شرکت مربوط یک واگن نو خریداری کند. به دلیل مشکلات مالی قراردادها هنوز فعال نشده است.

401

کد خبر: 649839

وب گردی

وب گردی