ولایتی: فردی به جامعیت امام خمینی(ره) در بین علمای دینی نمی شناسم

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المللی از بعد غیبت امام عصر (عج) تا کنون فردی به جامعیت در بین علمای شیعه و سنی نمی شناسم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر پنج شنبه در همایش بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی ( ره) که با حضور 500 میهمان از نخبگان و اندیشمندان 21 کشور جهان در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد:وی ادامه داد: بنده افتخار دارم که در این روز بسیار مهم و این ایام بسیار مهم در خدمات شما میهمانان بزرگ کشورهای اسلامی و نمایندگان امت اسلامی که به مناسبت ارتحال حضرت امام میهمان جمهوری اسلامی ایران هستید، باشم.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این تقارن سالگرد رحلت حضرت امام و این همایش بین المللی تقارن مبارکی است زیرا در سالگرد برزگترین پرچمداری بیداری اسلامی درعصر ما برپا شده است.

وی گفت:‌ از زمان حمله استعمار به کشورهای اسلامی از اوایل قرن 19 به بعد ما شاهد پیدایش امواج گوناگون بیداری اسلامی بوده ایم و بیش از 200 سال از آغارز بیداری اسلامی در جهان اسلام می‌گذرد.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: در طی این 200 سال عمر بیداری اسلامی یعنی بازگشت به اسلام، احیا ارزش های اسلامی و بازگشن به مجد و عظمت اسلامی این امواج بیداری فراز و نشیب ها گوناگونی داشته اما سیر کلی امواج بیداری اسلامی به سمت صعود بوده و ما در پی این مجددین و احیاگران ارزش‌ های اسلامی کسی را به برجستگی حضرت امام خمینی نداریم.

وی گفت: از بعد غیبت امام عصر (عج) تا کنون در میان علمای اسلامی فردی را من با اطلاعات مختصری که در تاریخ اسلام دارم به جامعیت امام خمینی در بین علمای شیعه و سنی نمی شناسم.

ولایتی گفت: کسی که این چنین جامع، فقیه، عارف، فیلسوف و در اوج تقوا و اعتماد و توکل به خداوند متعال باشد.

204

کد خبر: 649919

وب گردی

وب گردی