آیت الله حسینی بوشهری:وحدت  زیر سایه رهبری  از ویژگی حائز اهمیت  نهضت امام خمینی (ره)  بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت :مسئله وحدت  بین مردم  زیر سایه رهبری  از ویژگی حائز اهمیت  نهضت امام خمینی بود لذا مردم رهبری را شناختند و با یکدلی  و یکپارچگی روحانی؛ دانشگاهی ؛ بازاری و دانشجو تحت یک مجموعه توانستند به وحدت برسند و موفق شوند.

آیت الله هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به خصوصیات امام خمینی (ره) گفت :ایمان و توکل به خدا از ویژگی های بارز ایشان بود که در صحنه های مختلف انقلاب راه رابرایشان هموار کرد لذا در روزهای سختی که انسانهای عادی قادر به تصمیم گیری نیستند امام با توجه به اینکه خدا را تکیه گاه اصلی خود قرار دادند بهترین تصمیم ها را گرفتند .

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شجاعت امام خمینی (ره) افزود: واهمه نداشتن از تهدیدات دشمنان در طول حیات پربار امام مشاهده میشد ؛به طور مثال زمانی که ایشان را دستگیر کردند و به تهران آوردند فرمودند " احساس کردم آنهایی که مرا همراهی میکردند و به زندان میبردند میترسند، اما من به خدا نترسیدم."

او ادامه داد:این روحیات انسانهای معمولی نیست و توجه به خدا و راز ونیاز و شب زنده داری میتواند از نظر روحی افراد را پروش دهد تا در مقابل مسائل عادی هراس به دل راه ندهد و دراین باره قرآن میفرماید :کسانی که ایمان آوردند و استقامت کردند و خوف و ترس ندارند، پیروزی با آنها است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امام خمینی (ره) به مردم امیدوار بودند گفت:شهید مطهری هنگام بازگشت از پاریس درباره امام بیان کردند که امام هم به پروردگار و هم به هدفی که در ذهنشان بود و هم به راه رسیدن به آن هدف و هم به ملت ایمان لازم را داشتند؛ بنابراین این موارد عناصری است که توانست امام را به جایگاه رفیع برساند.

او در تصریح مهمترین ویژگی نهضت امام خمینی (ره) گفت :مسئله وحدت بین مردم زیر سایه رهبری از ویژگی حائز اهمیت این نهضت بود لذا مردم رهبری را شناختند و با یکدلی و یکپارچگی روحانی و دانشگاهی و بازاری و طلبه و و دانشجو تحت یک مجموعه توانستند به وحدت برسند و موفق شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبری ارزشمند می تواند نقش کلیدی برای هدایت جامعه داشته باشد که یکی از عناصر آن وحدت مردم در زیر سایه رهبری است.

او ارزنده ترین یادگار امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: به برکت خون شهدا و مجاهدت های امام اسلام احیا شد وآنچه دشمن تلاش میکرد از بین ببرد و ارزشها را به ضد ارزش تبدیل کند در پرتو مجاهدت های ایشان انقلاب به پیروزی رسید و باید تلاش کنیم آنچه در انقلاب اسلامی و نهضت امام نقش آفرینی داشت حفظ کرده تا بتوانیم به عنوان میراث امام تلقی کنیم.

203/201

کد خبر: 649932

وب گردی

وب گردی