امام خمینی (ره) اسلام را وارد معادلات جهانی کرد

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان گفت: امام خمینی(ره) اسلام را وارد معادلات جهانی و به یکی از ابرقدرت ها تبدیل کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در حرم حضرت زینب (س) افزود: در دوره ای که اسلام جایگاهی در مناسبات سیاسی و اجتماعی جهان نداشت امام خمینی (ره) اسلام حقیقی و اسلام ناب محمدی (ص) را به جهان معرفی کرد.
وی اضافه کرد: اسلامی که تا پیش از آن قدرتی نداشت و در ضعف قرارگرفته بود پس از ظهور امام خمینی (ره) به یکی از ابرقدرتها تبدیل شد.
السید بیان کرد: پس از انقلاب امام جهان شاهد یک حرکت و پویایی فکری، اخلاقی و دینی بی نظیر بود.
وی گفت: امام مردی از زمان انبیا، اوصیا، برگزیدگان و صدیقین بود و آمده بود که یک عالم ربانی و الهی باشد که مردم را به سوی خدا دعوت و راهنمایی کند.
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با بیان اینکه امام دو هدف حقیقی را از انقلاب خود دنبال می کرد، افزود: معرفی اسلام حقیقی، کرامت، عزت، محبت، صلح و آزادگی نخستین هدف امام خمینی (ره) بود.
السید اضافه کرد: هدف دوم امام ملت، مردم و مستضعفان بود و در دوره ای که ملت های منطقه ما احساس ضعف، ناکامی، مظلومیت، سرخوردگی می کردند و خواسته یا ناخواسته ابزار دست ابرقدرت ها بودند در چنین دوره ای امام آمد و انقلاب کرد و به آن ها ثابت کرد که می توانند عزتمندانه زندگی کنند.
وی اظهارداشت: این انقلاب فقط ایرانی نبود بلکه انقلاب انسانی بود و امام توانست قدرت های، شجاعت و توانایی و آمادگی پنهان انسان ها و ملت های اسلامی را با ازخودگذشتگی، تلاش و توکل برخدا کشف کند و به مستضعفان بگوید که شما نیز مانند ملت ایران می توانید به استقلال، عزت، کرامت و آزادی برسید.
السید تصریح کرد: ملت های لبنان، فلسطین، جهان اسلام و جهان عرب این معنا را از امام الهام گرفتند.
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به واکنش دشمنان به این انقلاب گفت: این دو هدف می توانست چهره سیاسی، اقتصادی و اجتماعی منطقه را تغییر دهد و ملت ها می توانستند ستمگران را با نیروی اسلام و اراده از قدرت پایین بکشندبه همین دلیل از داخل و خارج به توطئه چینی برای انقلاب اسلامی پرداختند.
السید اضافه کرد: جنگ تحمیلی صدامی، تحریم های اقتصادی، توطئه های مختلف و تلاش جلوگیری از دستیابی ایران به اقتدار سیاسی و اقتصادی، نزدیک کردن اعراب به اسراییل و حمله به لبنان و غزه نمونه ای از واکنش دشمنان به پیروزی انقلاب اسلامی بود.
وی اختراع به اسلام تندرو و تکفیری و ارایه همه کمک های مالی، تجهیزاتی و تسلیحاتی به آن ازسوی آمریکا و اسراییل و قرار دادن آن روی بروی اسلام نابی که امام به ملت های معرفی کرد از دیگر واکنش ها به انقلاب اسلامی برشمرد.
السید تصریح کرد: چه کسی فکرش را می کرد که روزی مستضعفان و محرومان و بیچارگان جهان به هم پیمان های آمریکا و اسراییل تبدیل شوند این همان چیزی است که باید آن را فتنه بزرگ بنامیم.
وی افزود: آیا کسی تصورش را می کرد روزی آمریکا و هم پیمان های آن جنگ و مبارزه میان مظلومان و مستکبران را به جنگ میان فرزندان یک امت تبدیل کنند.
رئیس شورای سیاسی حزب الله با اشاره به یورش تروریست ها و حامیان آن ها به سوریه گفت: ملت و دولت سوریه هیچ گاه جزیی از توطئه برعلیه اسلام، انقلاب اسلامی، فلسطین و ملت های منطقه نبودند به همین دلیل مورد حمله تروریست ها قرارگرفتند.
السید بیان کرد: جمع کردن تروریست ها از سراسر جهان در سوریه یک طرح برای تخریب سوریه، امت اسلامی و عربی است تا هیچ امیدی به افق روشن درآینده در این ملت ها باقی نماند زیرا این ملت ها مستقل هستند.
وی اضافه کرد: نتیجه و سرانجام این طرح و توطئه چیزی جز ناکامی و شکست نیست و سوریه، جمهوری اسلامی، حزب الله از خودگذشتگی و ایثارگری می کنند زیرا به شکست کشاندن این طرح و توطئه نیازمند این از خودگذشتگی هاست.
السید گفت: نشانه های این شکست روز به روز در افق نمایان تر می شود و نشانه های پیروزی ما نیز رو به روز آشکارتر می شود.

202/201

کد خبر: 649943

وب گردی

وب گردی