مرسدس بنز G350d معرفی شد/تصاویر

مرسدس بنز با رونمایی از مدل G350d یکی از اصیل‌ترین خودروهای آفرود را با امکانات مدرن‌تر و قدرت و گشتاور بیشتر عرضه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، مرسدس بنز کلاس جی یکی از خاص‌ترین خودروهای شاسی‌بلند موجود در بازار است که البته در کنار این خصیصه، توانایی حرکتی بسیار بالایی نیز دارد. اکنون مرسدس بنز از مدل ویژه‌ای از این خودرو با نام G350d Professional رونمایی کرده است. این مدل دارای تغییراتی در بخش امکانات و تجهیزات بوده و مشخصات فنی آن نیز دستخوش بهینه‌سازی‌هایی شده است.

زیر کاپوت G350d حرفه‌ای، پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربودیزل به چشم می‌خورد. این پیشرانه از نوع شش سیلندر خورجینی است و توانایی تولید ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این گشتاور بسیار بالا از دور موتور ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ دور بر دقیقه در دسترس راننده است. با چنین قدرتی، این خودرو می تواند در مدت زمان ۸.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ حداکثر سرعت آن نیز به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبیG350d نیز معادل ۹.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

این مدل جدید به طرز قابل توجهی نسبت به G300 CDI Professional که جایگزین آن شده، قوی‌تر است. G300 CDI Professional نیز دارای پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل توربودیزل بود که توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متر را داشت. مصرف سوخت ترکیبی نسل پیشین G350d نیز معادل ۱۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود. بدین ترتیب مرسدس بنز در شاسی‌بلند کلاسیک G350d نه تنها توان پیشرانه را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده، بلکه، مصرف سوخت بهینه‌تری را برای کاربران به ارمغان آورده است.

نیروی پیشرانه‌ی دیزلی G350d Professional به یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی خودکار و و سپس به سیستم چهارچرخ محرک دائمی انتقال می‌یابد. دیفرانسیل‌های این خودرو نیز دارای قفل دیفرانسیل یا همان دیفلاک هستند.

مرسدس بنز G350d Professional به رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی به رنگ مشکی مجهز شده است که روی آن‌ها لاستیک‌هایی چندمنظوره با ابعاد ۲۶۵/۷۰ قرار گرفته‌اند. در مقایسه با G350d استاندارد، نسخه‌ی Professional دارای ۱۰ میلیمتر ارتفاع بیشتر از سطح زمین است.

زاویه‌های صعود و خروج از شب خودرو نیز با کمی بهبود به اعداد ۳۶ و ۳۹ درجه رسیده است؛ در حالی که هر دوی این آمار برای نسخه‌ی استاندارد خودرو معادل ۳۰ درجه هستند. مرسدس بنز همچنین ادعا کرده است که این خودرو توانایی حرکت در آبی به عمق ۶۰۰ میلی‌متر را داشته و می‌تواند باری به وزن ۳۲۰۰ کیلوگرم را به یدک بکشد.

در حالی که مدل G300 CDI دارای کابینی با طراحی قدیمی متعلق به اتاق W461 است، G350d Professional به اتاقی مشابه مدل جدید W463 مجهز شده که دارای طراحی مدرن و بروزتری در بخش داشبورد و سایر ادوات آن است.

این کابین جدید شامل سیستم ارتباطی و سرگرمی مدرن مرسدس بنز نیز هست و فرمان نیز از نوع چند حالته با قابلیت تنظیم عمق و ارتفاع به صورت الکترونیکی است. دیگر بروزرسانی صورت گرفته در کابین خودرو نیز استفاده از تنظیم برقی برای صندلی های جلو است.

با توجه به وسواس زیادی که مرسدس بنز در تولید کلاس G به خرج می دهد در این مدل نیز از مواد بسیار با کیفیت در کابین و داشبورد استفاده شده است. ضمن این که مواد بکار رفته برای پوشش کف خودرو از نوع ضد آب هستند تا رطوبت به آن‌ها آسیبی نرساند.

این خودرو لیست کاملی از تجهیزات آفرود را هم دارد که شامل وینچ، سپر جلوی فولادی، توری محافظ چراغ‌های جلو، شیشه‌های دودی، باربند سقفی، نردبان، وافل برد، پوشش محفظه‌ی بار و کوپلینگ مخصوص یدک‌کشی تریلر است.

فروش G350d Professional از ماه ژوئن در اروپا آغاز خواهد شد.

20101

کد خبر: 649980

وب گردی

وب گردی