دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت: امام دارای شخصیتی چندبعدی با ویژگی های خاص بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) با بیان اینکه امام راحل دارای شخصیتی چندبعدی با ویژگی‌های بسیار خاص بود، گفت: هنوز هم بسیاری از ابعاد وجودی ایشان برای بسیاری روشن نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، آیت‌الله محمدحسن اختری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که امروز ( ۱۴ خرداد ماه ) در مصلی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه حادثه ۱۵ خرداد که به شهادت تعداد بسیاری از مردم در سراسر کشور انجامید، آغاز حرکت انقلابی بود که در بهمن ۵۷ به ثمر نشست، عنوان کرد: ۱۴ خرداد رحلت شخصیتی بزرگ و با عظمت در تاریخ اسلام پس از ائمه اطهار(ع) بود.

وی افزود: در ۱۴ خرداد فقدان شخصیتی بزرگ به جهان متحمل شد که توانست با اتکاء به خداوند متعال، اخلاص و صلابت حرکتی معجزه‌آسا و تحولی بسیار عظیم را در جهان ایجاد کند.

اختری با بیان اینکه امام راحل دارای شخصیتی چند بعدی با ویژگی‌های بسیار خاص بود، گفت: هنوز هم بسیاری از ابعاد وجودی ایشان برای بسیاری روشن نشده است. به ویژه امروز با جوانانی روبه‌رو هستیم که آغاز انقلاب اسلامی و رحلت امام را درک نکردند. بنابراین برگزاری این یادبودها و گرامیداشت آن روزها بسیار باارزش و تأثیرگذار است. حضور مردم به صورت میلیونی در حرم امام و بزرگداشت این مناسبت در کشورهای اسلامی و غیراسلامی بیانگر آن است که پس از ۲۷ سال از رحلت امام دنیا تشنه درک اندیشه‌های امام راحل است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) ادامه داد: شایسته است به هر میزان که می‌توانیم در معرفی امام دقت و تلاش داشته باشیم و از اندیشه‌های ایشان بیاموزیم و راهشان را تداوم ببخشیم.

وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره آل عمران «مَکَرُواْ وَ مَکَرَ اللّهُ وَ اللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ؛ و دشمنان مکر ورزیدند و خدا در پاسخشان مکر در میان آورد و خداوند بهترین مکرانگیزان است» عنوان کرد: این آیه قرآن کریم در زمان ما به خوبی درباره امام راحل صدق می‌کند. ایشان طاغوت و هم‌پیمانان آن به ویژه امپریالیسم آمریکا را درهم پاشید. آنها علیه امام توطئه‌های بسیاری کردند از تبعید و زندان و ... اما هیچ یک از اقدامات راه به پیش نبرد و خیال خام آنها مبنی بر تغییر این مسیر به ثمر ننشست.

اختری با اشاره به اینکه حرکت امام راحل در انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در ابعاد سیاسی، فرهنگی، نظامی و اجتماعی ایجاد کرد، گفت: این حرکت چنان لرزه بر جان امپریالیسم شرق و غرب افکند که آنها با مشاهده اقبال مردم جهان نسبت به امام راحل و اسلام راه معامله با دین را به وسیله اسلام آمریکایی آغاز کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه مردم نباید فریب تبلیغات شبکه‌های پرزرق و برق غربی را بخورند، ادامه داد: مردم باید مخالفان و موافقان اسلام را بشناسند. حکومت دینی مبتنی بر قرآن کریم دارای ویژگی‌هایی است که با مشاهده آنها می‌توان به شناخت دست یافت. این حکومت نماز را برپا می‌دارد نمازی که نمونه خشوع برابر خداوند است و زکات را پرداخت می‌کنند و به دستورات اسلام در اقتصاد اسلامی، مبارزه با فقر و گرسنگی توجه دارد و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند. رهبر مسلمانان باید دارای این ویژگی‌ها باشد و نیکی‌ها را در دنیا گسترش دهد و با فساد و ارزش‌های ضداخلاقی و فرهنگ‌های بیگانگان مبارزه کند.

اختری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم جوانان ما ساده‌اندیش باشند، تصریح کرد: بیش از ۵ سال است که با بیت‌المال مسلمانان گروه‌های تروریستی را تربیت کرده‌اند و پیاده کننده سیاست‌های استکباری آمریکا و فرزند نامشروعش اسرائیل هستند. اینها نمونه همان منافقان و ستمگرانی هستند که خداوند در قرآن آنها را معرفی کرده است. باید بدانیم که اینها نه به عرب فکر می‌کنند، نه به سنی می‌اندیشند و نه به بشر احترام می‌گذارند. جنایاتی را که اینها مرتکب می‌شوند انسان از بیانشان شرم می‌کند. آتش زدن و کشتن انسان‌های بیگناه به وسیله اینها انجام می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) با بیان اینکه امروز در دنیا این جبهه‌ها در برابر اسلام ناب محمدی(ص) ایستاده‌اند، گفت: باید از امام راحل درس بیاموزیم و ۱۵ خرداد ۴۲ را زنده نگه داریم. امام راحل برای نجات انسان‌ها تمام هستی خود را فدا کرد. تنها کسی که امروز می‌تواند نجات‌بخش بشریت از اندیشه‌های استکباری جنایت‌کاران و طغیان‌گران عرب و غیرعرب باشد اندیشه‌های امام راحل به رهبری آیت‌الله امام خامنه‌ای است. این رهبری آگاه و هوشیار است که می‌تواند این حرکت را با عنایت خداوند به پیش ببرد. جمهوری اسلامی به فرموده امام راحل به نجات انسان‌ها و محرومان فکر می‌کند. اگر بیداری اسلامی مورد حمله ستمکاران قرار گرفت و تا حدی مصادره شد بر همان روند باقی نمی‌ماند بلکه بیداری اسلامی با نامه مبارک مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در شرق و غرب گسترش می‌یابد.

202

کد خبر: 650072

وب گردی

وب گردی