ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان جرج سوروس را به تلاش برای ایجاد «هرج و مرج» در این کشور با حمایت مالی از سازمان های غیر دولتی متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان روز جمعه جرج سوروس میلیاردر آمریکایی مجارستانی تبار را به تلاش برای ایجاد «هرج و مرج» در این کشور با حمایت مالی از سازمان های غیر دولتی مخالف با سیاست ضد مهاجرت دولت او متهم کرد.

اوربان محافظه کار در مصاحبه ای رادیویی گفت: « سوروس با توجه به حمایت از سازمان هایی غیر دولتی که می خواهند دولت را در موضوع مهاجران با شکست رو به رو کنند به عنوان مخالف دولت به حساب می آید .»

وی که مواضع تندی علیه آوارگان دارد، افزود: « اما به رغم حمایت های مالی جرج سوروس که برای ایجاد هرج و مرج در مجارستان تلاش می کند سازمان های غیر دولتی از سیاست مهاجرت دولت های اروپایی حمایت می کنند .»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوداپست، بر اساس آمارهای رسمی صدها هزار مهاجر و آواره سال گذشته از مجارستان عبور کردند و بیش از 13 هزار و 400 نفر از ماه ژانویه به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده اند.

اوربان فصل پاییز با کشیدن سیم خاردار در مرز صربستان و کرواسی تلاش کرد به موج ورود آوارگان پایان دهد.

اوربان همچنین جرج سوروس را که در مرکز و شرق اروپا حامی چند سازمان غیر دولتی است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به مداخله در امور داخلی این کشورها متهم کرده است.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 650082

وب گردی

وب گردی