مراکز خصوصی علمی کاربردی در آستانه ورشکستگی

رییس انجمن صنفی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت مراکز خصوصی این دانشگاه گفت: وزارت علوم باید به فکر این مراکز که در آستانه ورشکستگی قرار دارند، باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، جواد علیزاده، با اشاره به سابقه فعالیت مراکز خصوصی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: فعالیت مراکز خصوصی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از سال 1380 آغاز شد و تا کنون فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است.

وی با باشاره به فعالیت 1100 مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور، گفت: در این 1100 مرکز حدود 600 هزار دانشجو در حال تحصیل و بیش از 60 هزار کارمند، استاد و غیره مشغول فعالیت هستند.

رییس انجمن صنفی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر این که افراد در این دانشگاه به دنبال مهارت هستند، افزود: در دانشگاه‌های دیگر از جمله دانشگاه‌های سراسری، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و غیره افراد می‌توانند تحصیل کنند اما دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال کارآفرینی است و به همین دلیل متقاضیان زیادی دارد.

علیزاده در ادامه با بیان این که از 1100 مرکز علمی کاربردی 600 مرکز به صورت خصوصی و با سرمایه‌ی شخصی اداره می‌شود، اظهار کرد: مراکز خصوصی دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو سال اخیر دچار بحران شده‌اند زیرا رقبای این مراکز که شامل دانشگاه‌های غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد می‌شود زیاد شده و فعالیت مراکز خصوصی دانشگاه جامع علمی کاربردی کاهش یافته است.

رییس انجمن صنفی مراکز علمی کاربردی کشور افزود: این امر باعث فشار آمدن روی بخش خصوصی می‌شود زیرا این بخش مبلغی از دولت دریافت نمی‌کند و 15 درصد از درآمد کل این مراکز نیز به دولت اعطاء می‌شود. این مراکز از حدود یکسال گذشته دچار مشکل شده‌اند و با این که ما با مسوولین ذی‌ربط مکاتبات زیادی انجام داده‌ایم اما به نتیجه نرسیده است.

20104

کد خبر: 650116

وب گردی

وب گردی