کاهش  دید افق و کیفیت هوا در غرب و جنوب غربی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه در مناطقی ازغرب و جنوب غرب کشور، گرد و غبار سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احد وظیفه درباره وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز، گفت: براساس تحلیل آخرین دادها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز شنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی بوده و در عین حال برای این روز افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. البته تنها در برخی نقاط شمال شرق، جنوب شرق و شمال غرب کشور در بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

او افزود: در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز پاره‌ای از مناطق شمال غرب، شمال شرق، جنوب شرق، دامنه‌های البرز و مرکز کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبارهای پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهند داشت. در عین حال در روزهای شنبه و یکشنبه در مناطقی ازغرب و جنوب غرب کشور، گرد و غبار سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه، وضعیت هوای پایتخت را طی امروز کمی ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد دانست و حداکثر و حداقل دمای هوا را 33 و 21 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.

او دامه داد: همچنین شرایط آب‌وهوایی تهران در یکشنبه، 16 خرداد ماه کمی ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز 34 و 23 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است. در روز دوشنبه نیز هوای پایتخت کمی ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد و افزایش ابر است و حداکثر و حداقل دمای هوا نیز 36 و 22 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

20106

کد خبر: 650178

وب گردی

وب گردی