توسعه مدارس سما در مناطق محروم برنامه ای که باعث توسعه عدالت آموزشی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از آمادگی این اداره کل برای همکاری مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما در همه حوزه‌ها خبر داد و گفت: نگاه ما به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان خیر مدرسه‌ساز، مدرسه‌دار و مدرسه‌یار است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدجواد حسینی در نهمین جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما استان خراسان رضوی که با حضور رئیس شورای نظارت و هماهنگی سما و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد، توسعه مشارکت‌ها را یکی از سیاست‌های کلی و مهم وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: منشور مشارکت در دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی، تدوین و نوع مشارکت با نگاه به مشارکت پایدار، کیفی و اثربخش باز تعریف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مشارکت بخش‌های مختلف آموزش و پرورش ازجمله معلمان، اولیا، مدیران، دانش اموزان، پیشکسوتان، کارشناسان، بخش خصوصی و بخش دولتی با 218 راهکار مشخص شده است که در این راستا و در بخش مشارکت بخش دولتی و نهادهای عمومی دانش آموزان غیردولتی از 8 درصد به 17 درصد در سطح استان رسیده است در حالی که میانگین کشوری 12 درصد است.

حسینی با بیان این که حمایت، هدایت، کفایت و نظارت محور برنامه‌های آموزش و پرورش استان درحوزه مدارس غیردولتی است، با تاکید بر بر نگاه حمایتی به ظرفیت مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی، مدارس امام رضا (ع) آستان قدس رضوی و مدارس امام حسین (ع)، مدارس سما را دارای موقعیت کیفیت‌افزایی عنوان کرد.

وی فضا و امکانات، توانمندسازی نیروی انسانی و فرایندها و فراگرد ورویه‌ها را ارکان کیفیت افزایی عنوان کرد و گفت: «توسعه مدارس سما در مناطق محروم برنامه مناسبی است که باعث توسعه عدالت آموزشی می‌شود و در این راستا موضوع استفاده از همکاری و ظرفیت خیران مدرسه‌ساز، مدرسه‌دار و مدرسه‌یار از برنامه‌های محوری استان در بسط عدالت آموزشی است.»

حسینی در پاسخ به درخواست استفاده از فضاهای ورزشی آموزش وپرورش از سوی مدارس سما با اعلام آمادگی همکاری در این مورد، کانون‌های درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای را موقعیت مناسبی برای همکاری متقابل عنوان کرد و ارتقای مدیریت آموزشگاهی که طرح آن در حال اجرا در آموزش و پرورش استان است را گره گشای بسیاری از نارسایی‌های حوزه عملکردی دانست.

آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای واگذاری زمین در مناطق محروم به «سما»

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: این آمادگی وجود دارد که در مناطق محروم زمین مورد نیاز برای ساخت مدارس سما با کاربرد آموزشی واگذار شود.

حسینی در پاسخ به درخواست برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروی انسانی و طرح خرید خدمات آموزشی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در قالب مدارس سما و دانشگاه فرهنگیان که پیوست فرهنگی با آموزش و پرورش دارند، دارای اولویت است.

به گفته وی 15 روند علمی از سطح مدارس تا سطح ملی در آموزش و پرورش استان وجود دارد و جشنواره‌های متعدد علمی از جمله جشنواره جابربن حیان، جوان و نوجوان خوارزمی، طرح ملی شهاب و... با هدف ارتقای مهارتی، علمی و توانمندی دانش‌آموزان درحال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: 18 طرح از جمله نظام تصمیم‌گیری مبتنی بردانش، پژوهش‌خوانی و تبدیل آن به لقمه‌های دانش و اتصال آن به 80 کارگروه موجود در آموزش و پرورش استان انجام شده و در این راستا معاونت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش استان می‌توانند همکاری نزدیکی داشته باشند.

امکان حضور نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در شورای آموزش و پرورش

حسینی درباره همکاری بیشتر آموزش و پرورش خراسان رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز گفت: «شورای آموزش و پرورش پارلمان و محل تصمیم‌گیری دستگاه تعلیم و تربیت استان است و این آمادگی وجود دارد که نماینده دانشگاه آزاد اسلامی نیز درجلسات شورای آموزش و پرورش حضور داشته باشد تازمینه‌های اطلاع بیشتر از ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری این دو دستگاه فرهنگی فراهم شود.»

براساس این گزارش، این نشست با حضور دکتر ناصری دبیر شورای استانی سما، دکتر ظریف مدیر کل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، ابری رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و ازغندی مشاور امور خیرین مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعضای شورای نظارت سما در محل دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی سما استان خراسان رضوی برگزارشد.

20101

کد خبر: 650268

وب گردی

وب گردی