تاثیر قهوه بر کاهش اشتها و افزایش هوشیاری

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف قهوه باعث هوشیاری مغز و اعصاب می‌شود، خستگی عضلات و ماهیچه‌ها را برطرف می‌کند و اشتها را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدحسن انتظاری با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده نوشیدن قهوه در اواسط روز ممکن است احتمال بی‌خوابی در شب را افزایش دهد، گفت: طبق نتایج بدست آمده کیفیت خواب افراد با مصرف بی‌رویه قهوه و مشتقات آن مانند نسکافه دچار مشکل می‌شود.

او با بیان اینکه خواص و مضرات نسکافه تقریبا شبیه به خواص و مضرات قهوه است، افزود: نسکافه فواید بسیاری برای تمام گروه‌های سنی دارد، اما اگر در مصرف آن اعتدال رعایت نشود، مضراتی هم دارد.

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مزیت‌های قهوه اشاره کرد و گفت: قهوه محرک است و هضم را آسان می‌کند، ادرارآور است و دردهای عصبی را درمان می‌کند، قهوه ضد عفونی کننده و ضد افسردگی است.

انتظاری ادامه داد: البته بر اساس تحقیقات جدید مصرف زیاد قهوه سبب از بین رفتن مینای دندان‌ها می‌شود و توصیه آن است که نوشیدن قهوه به دو فنجان قهوه دم کرده یا سه فنجان قهوه فوری (نسکافه) در روز محدود شود.

او با بیان اینکه مصرف قهوه و نسکافه در برخی افراد منجر به ریفلاکس معده می‌شود که در این حالت مصرف بیش از اندازه این نوشیدنی توصیه نمی‌شود، افزود: کافئین موجود در نسکافه بر ترشح اسید معده می‌افزاید.

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شیوه درست مصرف این دسته از نوشیدنی‌ها، گفت: مصرف درست و رعایت اعتدال در مصرف قهوه و نسکافه بسیار ضروری است؛ چراکه مصرف بیش از حد این نوشیدنی‌ها باعث افزایش کلسترول خون می‌شود که در این حالت احتمال سکته قلبی را نیز افزایش می‌دهد.

انتظاری گفت: مصرف قهوه باعث هوشیاری مغز و اعصاب می‌شود، خستگی عضلات و ماهیچه‌ها را برطرف می‌کند و اشتها را کاهش می‌دهد که این امر از بروز چاقی جلوگیری می‌کند.

20103

کد خبر: 650301

وب گردی

وب گردی