فاطمه راکعی : حضور اصول‌گرایان معتدل و معقول در هیات رئیسه مجلس ارزشمند است

با وجود اینکه به دلایل مختلف ریاست مجلس را حق محمد‌رضا عارف می‌دانستیم اما از طرف دیگر نیز باید گفت علی لاریجانی مدیری قوی است که در لیست امید نیز حضور داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه راکعی در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود: انتخاب اکثریت اعضای هیئت‌رئیسه از اصلاح طلبان رخدادی است که پس از سال‌ها رخ می دهد، بنابراین، این امر را باید مهم و با اهمیت تلقی کنیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه به دلایل مختلف ریاست مجلس را حق محمد‌رضا عارف می‌دانستیم اما از طرف دیگر نیز باید گفت علی لاریجانی مدیری قوی است که در لیست امید نیز حضور داشته است.

راکعی نماینده ششم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لاریجانی دارای درایت و کفایت سیاسی است و می تواند با خرد جمعی عمل کند، به طوری که هماهنگ با دیگر اعضای هیئت‌رئیسه به پیشبرد منویات ملی کمک کند.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد:باید این نکته را مدنظر قرار داد که رسم و رسوم سیاسی لاریجانی برای اصلاح طلبان ارزشمند است و رفتار و رویکرد در پیش گرفته شده از سوی وی، باعث شده تا در برخی مواقع، لطماتی نیز متحمل شود.

راکعی تصریح کرد: در هر حال این اطمینان وجود دارد که ترکیب انتخاب شده برای هیئت‌رئیسه، قرین موفقیت است و می تواند برای اصلاح طلبان ارزشمند باشد. آنچه که مهم است این است که اصلاح‌طلبان و لیست امید هم اکنون دارای اکثریت در هیئت‌رئیسه هستند و این جای خرسندی دارد. هرچند وجود برخی اصول‌گرایان معتدل و معقول را نیز باید امری ارزشمند تلقی کرد.

این چهره اصلاح طلب اظهار داشت: امیدواریم کسانی برای این مسئولیت ها انتخاب شوند که توانایی لازم در زمینه‌های تخصصی داشته باشند و بتوانند مدیریت اجرایی آن حوزه را به خوبی بر عهده گیرند.

راکعی در پایان خاطر نشان کرد:همچنین باید امیدوار بود که وزرا با انتخاب نمایندگان پارلمانی جدی(نه صوری و ظاهری) تلاش کنند تا زمینه‌های رشد و توسعه را به صورت عملی شاهد باشیم. علاوه بر این، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را نیز باید مدنظر قرار داد چرا که این مرکز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید تلاش کرد و اهتمامی جدی برای تغییر جو سیاسی کشور به خرج داد و آن طور که ملت اراده کردند عمل کرد.

202/201

کد خبر: 650344

وب گردی

وب گردی