عربستان از ابتدای انقلاب در مسیر حج کارشکنی می‌کند

یک کارشناس حج و زیارت گفت:عربستان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در مسیر حج زائران ایرانی کارشکنی کرده است.مسئولان کشور باید افکار عمومی جهان اسلام را در خصوص کارشکنی های عربستان با خود همراه کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مرتضی باقری در خصوص کارشکنی‌های عربستان برای اعزام زائران ایرانی به حج تمتع سال 95 گفت: مسئله حج یکی از مسائل مهم برای شهروندان ایرانی است.

او افزود: زمانی که سازمان حج و زیارت، فراخوان ثبت نام حج را اعلام می کند تعداد زیادی از شهروندان برای ثبت نام اقدام می کنند به گونه ای که حدود 7 میلیون نفر صرفا برای حج عمره ثبت نام کرده اند و این نشان دهنده اهمیت موضوع حج در ایران است.

این کارشناس حج و زیارت گفت: عربستان برای اعزام زائران ایرانی به حج تمتع سال 95 کارشکنی‌های متعددی انجام داد اما این انتظار وجود داشت تا در این مسئله مهم فراتر از مسئولان سازمان حج و زیارت ورود کنند به عنوان مثال وزیر ارشاد باید شخصا به ماجرا وارد می شد.

باقری با اشاره به اینکه ایران باید سازمان کنفرانس اسلامی را به برگزاری یک جلسه اضطراری با موضوع حج دعوت کند، ادامه داد: در این جلسه می توان کارشکنی های عربستان در خصوص اعزام زائران ایرانی به حج تمتع را بررسی کرد.

او گفت: عربستان از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در مسیر اعزام زائران ایرانی به حج کارشکنی داشته است به عنوان مثال سالهای گذشته در جریان رمی جمرات تعداد زیادی از زائران جان خود را از دست می دادند و هر باربا مسئولان عربستان برای گسترش فضای موجود در رمی جمرات صحبت می کردیم آن را نمی پذیرفتند.

این کارشناس حج و زیارت ادمه داد: سرانجام تحت فشار افکار عمومی جهان اسلامی عربستان مجبور شد تا فضای موجود در رمی جمرات را گسترش دهد. این تنها یک مثال برای آن بود تا مشخص شود که مسئولان این کشور تحت تأثیر فشار جهان اسلام مجبور به عقب نشینی هستند بنابر این ایران باید در موضوع حج در سطح بین الملل دلایل خود را مطرح کند.

او گفت: مسئولان ایران باید مجامع بین المللی جهان اسلام را به ماجرای حج وارد کرده و به تنهایی در میدان مقابله با عربستان قرار نگیرند اما تاکنون تا چه اندازه توانسته ایم افکار جهان اسلام را توجیه و با خود همراه کنیم؟ آیا افکار جهان اسلام صرفا توضیح دادن ماجرای کارشکنی عربستانی ها به مردم کشور است.

20103

کد خبر: 650363

وب گردی

وب گردی