در جریان مذاکرات هیات اقتصادی البرز با طرف های روسی توافق شد؛ محموله های صادراتی روزانه از فرودگاه پیام به مسکو ارسال خواهد شد/ تولیدات صنایع البرز در مسیر صادرات به بازار مسکو/ دیدار مشترک استاندار البرز با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه

محموله های صادراتی روزانه از فرودگاه پیام به مسکو ارسال خواهد شد/ تولیدات صنایع البرز در مسیر صادرات به بازار مسکو/ دیدار مشترک استاندار البرز با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در مذاکرات استاندار البرز و هیات همراه با مسئولان اتاق بازرگانی مسکو در باره راه اندازی پروازهای باری روزانه از فرودگاه پیام این استان به پایتخت روسیه بویژه برای صادرات سبزیجات، مواد غذایی، آبزیان و محصولات باغی توافق اولیه صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از واحد خبر اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، "سید حمید طهائی" استاندار البرز و سرپرست هیات استانی در سفر به کشور روسیه،اعلام کرد: در نشست مشترک با طرف های سرمایه گذار روسی،پس از معرفی یکی از خطوط هوایی روسیه برای مسئولیت حمل روزانه محموله های صادراتی از فرودگاه پیام به فرودگاه مسکو، مذاکراتی صورت خواهد گرفت تا تسهیلات لازم در نظر گرفته شود که با توجه به آمادگی فرودگاه باری کرج، همکاری در این حوزه می تواند در کوتاه ترین مدت عملیاتی شود.

روسیه خواستار همکاری های گسترده تر با البرز

استاندار البرز گفت: براساس تفاهمنامه های بدست آمده برای مبادله اطلاعات با هدف آغاز همکاری ها توافق شد و طرف روسی با اعلام اینکه گردش مالی تامین نیازهای مردم مسکو 23 میلیارد دلار است، خواستار همکاری بیشتر با استان البرز در این بخش شد.

بازار مسکو از تولیدات البرز غنی می شود

طهائی افزود: فرآورده های لبنی، دارو، تجهیزات پزشکی، شیر خشک و غذای کودک از نیازهای بازار مسکو است که هیات ایرانی برای میزبان کارشناسان روسی با هدف بازدید از کارخانه های تولیدی استان البرز در این بخش ها که با بالاترین استانداردهای بین المللی فعالیت می کنند، اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین بر امکان تولید محصولات مورد نیاز بازار روسیه با نشان روسی اشاره کرد و گفت: توان صنعتی و اقتصادی استان با 3500 واحد تولیدی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی مدرن، غذایی، دارویی، نساجی و قطعات خودرو مورد توجه هیات روسی قرار گرفت.

تأکید استاندار بر لزوم افزایش شعبه های بانک های ایران در روسیه

استاندار البرز به موضوع لزوم افزایش شعبه بانک های ایران در روسیه و استفاده از صندوق ضمانت صادرات برای توسعه همکاری ها در این بخش اشاره کرد.

فرصت های گردشگری البرز و مسکو بررسی می شود

وی همکاری گردشگری بین استان البرز و مسکو را نیز یکی دیگر از موضوع های تفاهم شده اعلام کرد که زمینه های آن نیز در مذاکرات دو هیات بررسی و قرار شد کارشناسان به صورت تخصصی مباحث همکاری را بررسی کنند.

تسریع مناسبات البرز با روسیه با همکاری سفارت

طهائی در پایان با اشاره به نشست هیات استانی با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برای بررسی موضوع های در دست مذاکره گفت: با توجه به اقدام های سفارت ایران برای گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور و همچنین استان البرزبا مسکو و استان ایوانووا، قرار شد مراحل اجرای همکاری های مختلف از طریق سفارت تسریع شود.

هیات 30 نفره صاحبان صنایع و سرمایه استان البرز همچنین قرار است در جریان این سفر پنج روزه و مذاکره با اتاق بازرگانی استان وانووا در غرب مسکو چندین قرارداد توسعه همکاری و آغاز روابط در عرصه های جدید امضا نماید.بازدید از چند واحد تولیدی و رایزنی برای شناخت فرصت های بیشتر همکاری در استان اوانووا و شهر مسکو با مقام ها و همتایان روسی نیز از دیگر برنامه های هیات استان البرز اعلام شده است.حضور در نمایشگاه بین المللی حلال مسکو که از روز پنجشنبه آغاز می شود و رایزنی با نمایندگان شرکت های مختلف حاضر در نمایشگاه با هدف صادرات محصولات و تبادل تجربیات نیز دراین سفر انجام خواهد شد.

کد خبر: 650498

وب گردی

وب گردی