استاندار سمنان: از هر فرصتی برای اجرایی شدن انتقال آب دریای خزر  استفاده می کنم

محمد رضا خباز گفت : انتقال آب خزر به استان سمنان از ضرورترین کارهاست که باید هر چه سریعتر صورت گیرد و از هر فرصتی برای اجرایی شدن این انتقال آب، استفاده می کنم.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود وی اظهار کرد : مهم ترین کار در بهبود وضعیت آبی استان در مرحله اول استفاده از ظرفیت های موجود و ساماندهی آبیاری ها در بخش کشاورزی است و با کمک دستگاه های مربوط در سال گذشته بیش از ۲۰هزارهکتار از زمین های زراعی استان از الگوی گشت وآبیاری نوین بهره مند شدند.
خباز افزود: در سال جاری با کمک سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای استان بیش از ۲۰هزارهکتار اززمین های اراضی کشاورزی از ساماندهی ، الگوی کشت و آبیاری جدید برخوردار می شوند.
وی ادامه داد : اصلاح الگوی کشت به معنی اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی است و با انتقال آب دریا خزر بیش از ۲۰ درصد از آن را وزارت نیرو و ۲۰ درصد آن را قرارگاه خاتم خریداری خواهد کرد.
استاندار سمنان گفت : با بهره برداری سد روزیه سمنان، مردم استان از پنج میلیون و۷۰۰هزار متر مکعب آب بهره مند خواهند شد که با تلاش تلاش شبانه روزی مسئولان امر محقق شده است.
وی تصریح کرد : برای ایجاد اقتصادی پویا نیازمند نیروهای انسانی هستیم و برای افزایش جمعیت تا سقف چهار میلیون نفر باید تامین آب مصرفی این تعداد جمعیت در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد که با انتقال آب خزر این توانایی حاصل خواهد شد.
خباز ادامه داد : استان سمنان یکی از استان های شاخص در نداشتن چاه های غیرمجاز است که این امر با مدیریت صحیح و برنامه ریزی های کلان صورت گرفته است.
در این آئین از اتابک جعفری مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه ای استان سمنان قدردانی و ایرج حیدریان به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.
استان سمنان با کمبود ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون متر مکعب کسری در مخازن آب مواجه است.

کد خبر: 650505

وب گردی

وب گردی