حریرچی: «درمان‌های سرپایی» جیب مردم را خالی کرد/82 درصد هزینه‌های در حوزه درمان به خاطر خدمات سرپایی بوده است

قائم مقام وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هزینه «درمان‌های سرپایی» بیشترین پولی است که مردم از جیب پرداخت کردند، گفت: ۸۲ درصد پرداختی مردم در حوزه درمان طی ۱۰ سال گذشته به خاطر خدمات سرپایی بوده و مابقی برای بستری است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طی 10 سال گذشته 6 الی 6.5 درصد از درآمد ناخالص ملی به موضوع بهداشت اختصاص داده شده است،‌ گفت: این در حالی است که در نُرم منطقه این رقم حدود 8 تا 8.5 درصد است.

حریرچی با بیان اینکه در نظام بهداشت و درمان کشور باید به سمت کارآیی بیشتر، ارزان‌ کردن خدمات و بهره‌وری مناسب‌تر حرکت کنیم در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: 82 درصد پرداختی مردم در حوزه درمان طی 10 سال گذشته به خاطر خدمات سرپایی بوده و مابقی برای بستری است.

او به ارائه اهمیت درمان ارزان مطابق با بضاعت مردم با بهره‌برداری بیشتر تأکید کرد و در مورد ارائه خدمات تخصصی در مناطق محروم، افزود: با اجرای طرح‌هایی تلاش کردیم که میزان تمایل ماندگاری پزشکان جوان در مناطق محروم را افزایش دهیم و این امر با اجرای موفق طرح‌ها با افزایش 50 درصدی روبرو شده است.

این مقام مسؤل در وزارت بهداشت در بخش پایانی صحبت‌های خود در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه باید زمینه را برای سرمایه گذاری هر چه بیشتر بخش خصوصی و خارجی در این زمینه فراهم کنیم، تاکید کرد: البته این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که آنها از این موضوع سود ببرند.

20106

کد خبر: 650536

وب گردی

وب گردی