مخالفان «ریاضت اقتصادی»در انتخابات اسپانیا پیش افتادند

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اسپانیا،‌ احتمال پیروزی مخالفان سیاستهای «ریاضت اقتصادی» بر احزاب سوسیالیست این کشور افزایش می یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، نتایج نظرسنجی های منتشره در روز یکشنبه نشان می دهد که ائتلافی با حضور حزب مخالف ریاضت اقتصادی در اسپانیا- موسوم به «پودموس»- با پیشی گرفتن بر نامزدهای کهنه کار حزب سوسیالیست احتمالاً در انتخابات پارلمانی بیست و ششم ماه ژوئن جایگاه دوم را به خود اختصاص خواهد داد؛ انتخاباتی که در پی یک رأی گیری نافرجام در بیستم دسامبر سال گذشته، برگزار می شود.

نتایج دو نظرسنجی جداگانه نشان می دهد که حزب حاکم راست میانه اسپانیا- (حزب خلق)- برغم کسب بیشترین آراء در انتخابات پیش رو، نمی تواند اکثریت کرسیها را در مجلس سفلی اسپانیا از آن خود سازد.

نتایج نظرسنجی روزنامه «اِل موندو» نشان می دهد که «حزب خلق» اسپانیا به رهبری «ماریانو راجوی» نخست وزیر وقت این کشور ۳۱ درصد از آراء- معادل ۱۳۰ کرسی در پارلمان- را تصاحب خواهد کرد که این رقم، ۴۶ کرسی از مجموع ۱۷۶ کرسی لازم برای کسب اکثریت مطلق کمتر خواهد بود.

از سوی دیگر، نتایج همین نظرسنجی نشان می دهد که به دنبال افزایش حمایتها از گروه چپ گرا به رهبری حزب «پدوموس» (ما می توانیم) و «چپ متحد»،‌این دو حزب می توانند با کسب ۸۰ کرسی پارلمان بر سوسیالیستها- با کسب ۷۷ کرسی- پیشی بگیرند.

گفتنی است که این نظرسنجی با حضور یکهزار شرکت کننده در فاصله ۳۱ ماه مه تا دوم ماه ژوئن انجام می شد.

302302

کد خبر: 650568

وب گردی

وب گردی