وکیل پرونده کارگران معدن طلای آق دره تکاب با تاکید بر اینکه تصاویر منتشره در خصوص این کارگران غیرواقعی است، گفت: احکام موکلین من تعزیری بوده و در ملاء عام اجرا نشده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا؛ وحید یاری روز یکشنبه با تکذیب برخی اخبار منتشر شده در باره نحوه اجرای حکم کارگران معدن تکاب در رسانه ها افزود: مجازات این کارگران در ملاء عام اجرا نشده و تصاویر و اخبار منتشر شده در این زمینه غیرواقعی و کذب است.

وی با بیان اینکه در مرحله تجدید نظرخواهی وکالت پرونده را بر عهده داشته، در واکنش به اخبار ضد و نقیض منتشر شده از طریق رسانه ها اظهار کرد: تعداد موکلین من در این پرونده 17 نفر بودند اما برای 17 نفر حکم شلاق اجرا نشده است و این در حالی است برخی رسانه ها به گونه ای وانمود کرده اند که برای 17 نفر حکم شلاق اجرا شده است.

وی بیان کرد: حکم اجرا شده برای تعدادی از محکومین و به صورت تعزیری و در غیر ملاء عام بوده است و عکس ها و اخبار منتشر شده هیچ کدام مربوط به موکلین این پرونده نبوده و کذب محض و غیر واقعی است.

وی ادامه داد: بسیاری از رسانه ها بدون رعایت اخلاق حرفه ای اخبار کذب پخش کرده اند که موجب تشویش اذهان عمومی به ویژه کارگران و خانواده های آنها شده است.

این وکیل دادگستری افزود: به نظر می رسد منتشر کنندگان اخبار و تصاویر غیر واقعی کارگران معدن طلای آق دره تکاب بیشتر به دنبال اهداف و اغراض خاصی بوده اند و در تلاش برای احقاق حقوق قشر زحمتکش کارگر نیستند.

یاری همچنین گفت: با تلاشهای صورت گرفته نسبت به جلب رضایت شاکیان اقدام شده که با طی تشریفات قانونی تخفیفات لازم و حداکثری در احکام صادره اعمال شد.

۲۰۲۰

کد خبر: 650576

وب گردی

وب گردی