طیب نیا: رشد اقتصادی 2درصدی در 8 ساله دولت قبل، از اهداف برنامه های توسعه فاصله زیادی داشت

وزیر اقتصاد گفت: پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید ترکیبی از نارسایی های بلند مدت ساختاری و نهادی، سیاست های نادرست اقتصادی و تحریم های مختلف مالی و اقتصادی،‌ رشد اقتصادی با میانگین سالانه 2.2 درصد برای دوره 8 ساله منتهی به سال 92 در پی داشت.

به گزارش ایسکانیوز، علی طیب نیا در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه خرداد ماه ایثار و آزادسازی خرمشهر، روزمقاومت، ایثار و پیروزی در این راه است گفت: 15 خرداد روز قیام نهضت،‌ جهاد و پیروزی است؛ نام و یاد بزرگ مردانی که با خون فشانی از مرزهای غیرت،‌ شرف و آزادگی این ملت پاسداری نمودند را گرامی می داریم و تقارن تشکیل مجلس دهم با این ماه مبارک را به فال نیک می گیریم.

طیب نیا گفت: همانگونه که در نهضت امام خمینی و جریان جنگ تحمیلی، مقاومت و ایثار نتیجه داد؛ در جریان نهضت و خیزش اقتصادی ملت ایران نیز مقاومت، ایثار و جهاد رمز پیروزی است.

وزیر اقتصاد با تبریک موفقیت نمایندگان در کسب رأی اعتماد مردم ادامه داد: مجلس برای مقید کردن رفتار حاکمان به قانون از طریق تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آن است و تحقیقات نشان می دهد که حاکمیت قانون بسترساز شکوفایی و پیشرفت اقتصادی پایدار در یک جامعه است.

طیب نیا در توضیح گزارش آخرین وضعیت اقتصادی کشور و دولت یادآور شد: پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید ترکیبی از نارسایی های بلند مدت ساختاری و نهادی، سیاست های نادرست اقتصادی و تحریم های مختلف مالی و اقتصادی،‌ رشد اقتصادی با میانگین سالانه 2.2 درصد برای دوره 8 ساله منتهی به سال 92 در پی داشت.

طیب نیا بیان کرد: رشدی که به زحمت می توانست آثار رشد جمعیت بر کاهش درآمد سرانه را خنثی کند؛ رشدی نازل و بسیار کمتر از میانگین نزدیک به 4.6 درصدی رشد بلند مدت اقتصاد کشور در بیش از نیم قرن اخیر و نیز با فاصله زیاد از هدف 8 درصدی که در برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور و به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز پیش بینی شده بود.

202/201

کد خبر: 650698

وب گردی

وب گردی