دو کرسی مدیریت جهانی یونیما برای یونیمای ایران

حمیدرضا اردلان، رئیس یونیمای (UNIMA) ایران در بیست و دومین کنگره جهانی یونیما، در ماه جاری برای عضویت در کمیته اجرایی و ریاست کمیته حفاظت از میراث این اتحادیه انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مبارک یونیما، بیست و دومین کنگره یونیما –اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی- در حالی از 7 تا 16 خرداد 1395 ( ٢٧ می تا ٥ جون 2016) با حضور نمایندگان بیش از 100 کشور عضو از 5 قاره، در تلوزا - اسپانیا برگزار شد که طی انتخاباتی حمیدرضا اردلان، به عضویت در کمیته اجرایی (The Executive Committee) و ریاست کمیته حفاظت از میراث (Heritage Conservation) این اتحادیه در آمد.

گفتنی است، این اتحادیه که قدیمی ترین سازمان بین المللی تئاتر در جهان است، یک نهاد غیردولتی است که وابسته به سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (UNESCO) فعالیت می کند.

یونیما هر چهارسال طی برگزاری انتخاباتی با حضور نمایندگان کشورهای عضو، 18 نفر را در قالب کمیته اجرایی و رؤسای 16 کمیته تخصصی، برای مدیریت این اتحادیه به مدت 4 سال انتخاب می کنند که در این دوره حمیدرضا اردلان تا سال 2020 به عنوان یکی از این 18 نفر انتخاب شد.

از جمله دیگر برنامه های این کنگره ارائه گزارش کمیته اجرایی، کمیته ها و مراکز ملی بود که در این بخش هم گزارش یونیمای ایران به عنوان یکی از بزرگترین و فعال ترین مراکز ملی که در 15 استان کشور دفتر استانی نیز دارد، مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

همچنین، در کنگره جهانی یونیما در چنگدو –چین در سال 2012 نیز رئیس یونیمای ایران، طرح تأسیس کمیته توسعه استراتژیک یونیمای جهانی را بر اساس مدل توسعه یونیمای ایران تهیه و پیشنهاد داده بود که به تصویب نمایندگان یونیما از سراسر جهان رسید و هم اکنون در کنار کمیته های تخصصی یونیما زیر نظر هیأت مدیره یونیمای جهانی فعالیت می کند.

مبارک یونیما -مرکز ملی اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی در ایران- در حدود سه دهه سابقه فعالیت دارد که عضویت ایران در کمیته اجرایی و ریاست کمیته حفاظت از میراث این اتحادیه جهانی، می تواند دستاوردهای فراوانی برای فرهنگ و هنر ایران به ویژه تئاتر عروسکی این سرزمین به همراه داشته باشد.

505502

کد خبر: 650723

وب گردی

وب گردی