تشکر ویژه ابتکار از میرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی تلاش‌های خوبی در زمینه حفظ محیط زیست داشته است

نشست تخصصی محیط‌زیست، ورزش و مشارکت‌های اجتماعی با حضور دکتر معصومه ابتکار‌ معاون رئیس‌جمهوری، دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر تابش رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس، دکتر نصیری قیداری دبیرکل ملی یونسکو ایران و دکتر موسوی معاون اطلاعات و عملیات قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، معاون رئیس‌جمهوری در این نشست، ضمن تبریک هفته جهانی محیط‌ زیست و اشاره به اهمیت آینده جهان، گفت: «نقش تک‌تک ما در حفظ سیاره زمین مسئولیت بسیار بزرگی است. ما باید آینده جهان را بسازیم.»

معصومه ابتکار هم‌چنین حلول ماه رمضان را تبریک گفت و ادامه داد: «رمضان، ماه تحول در اندیشه و رفتار است و برای نجات کره‌ زمین نیاز به تحول در اندیشه داریم که چه فرصتی بهتر از ماه رمضان برای خانه‌تکانی اندیشه‌ها، دل‌ها و رفتارها. ما باید از این فرصت برای تغییر رویکردهایمان استفاده کنیم. رویکردهایی که در تخریب و آلودگی محیط‌زیست ایران نقش زیادی داشته است.»

او از وزیر ورزش تشکر کرد و گفت: «از اقدامات وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی یونسکو و نماینده محترم مجلس، دکتر تابش قدردانی می‌کنم. در مجلس گذشته کم‌کاری‌های عده‌ای به خاطر نگاه سیاسی موانعی ایجاد کرده بود که امیدواریم در مجلس جدید رفع شود.»

ابتکار از دکتر میرزاده هم به صورت ویژه تشکر کرد و گفت: «همچنین از دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری‌هایی که در محیط‌زیست داشته قدردانی می‌کنم. این دانشگاه تلاش‌های خوبی برای حفظ محیط‌زیست و همچنین در بخش آموزش از سوی استادان و دانشجویان داشته است.»

معاون رئیس‌جمهور افزود: «برای رسیدن به اهداف محیط‌زیستی باید با یک اندیشه و رویکرد مشترک با هم‌ همکاری کنیم. محیط‌زیست و ورزش با هم پیوند دارند. ورزش در محیط‌زیستی سالم و با تغذیه‌ای سالم مفید خواهد بود. پیوند بین این دو بسیار مهم است.»

او ادامه داد: «امسال مساله حفاظت از حیات وحش در روز جهانی محیط‌زیست مورد توجه زیادی قرار گرفته است. باید با توجه به گونه‌های مختلف و تنوع زیستی و تاثیر آن‌ها در زندگی انسان به این مساله بیش از پیش توجه شود.»

ابتکار افزود:«چهره‌های شاخص و مرجع ما می‌توانند در این زمینه نقش زیادی داشته باشند. گونه‌های مختلفی در کشور ما وجود دارند که در معرض آسیب هستند. ما باید تلاش کنیم با همکاری جامعه ایران و بین‌الملل این ‌گونه‌ها را حفظ کنیم.»

معاون رئیس‌جمهور بر شکل‌گیری آگاهی و جریان‌سازی اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: «این جریان‌سازی زمانی آغاز می‌شود که اندیشه حفظ محیط‌زیست در مردم نهادینه شده باشد. حرکتی که در اول فعالیت دولت یازدهم انجام شد و تصویر یوز ایرانی بر روی پیراهن تیم‌ملی با همکاری وزارت ورزش قرار گرفت، زنگ بیدارباشی به جامعه جهانی برای حفاظت از گونه‌های مختلف حیات‌وحش و همچنین برای مردم خود ما بود. از این دست فعالیت‌های فرهنگی باید افزایش یابد تا حفاظت از محیط‌ زیست در لایه‌های اندیشه مردم تاثیر بگذارد.»

ابتکار احیای جشنواره فیلم سبز را یکی دیگر از فعالیت‌های ارزنده فرهنگی برشمرد که با همت هنرمندان بعد از 10 سال دوباره شروع به کار کرد. او گفت: «استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شد که برای ما امید و قوت قلب بود. 48 کشور با 400 فیلم خارجی در این جشنواره شرکت کردند. امیدواریم در دولت یازدهم این فعالیت‌ها افزایش پیدا کند.»

ابتکار در پایان گفت: «دکتر روحانی و دولت یازدهم نه فقط در شعار، بلکه به شکل عملی ثابت کردند این دولت، دولت محیط‌ زیست است. امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و همچنین تلاش‌هایمان را برای آینده‌ای بهتر و سالم‌تر برای نسل آینده افزایش دهیم.»

20104

کد خبر: 650763

وب گردی

وب گردی