رشد صفر درصدی سبد داروهای خارجی در سال ۹۵

سخنگوی وزارت بهداشت از رشد صفر درصدی سبد داروهای خارجی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: مشکل وزارت بهداشت در بازار دارویی کشور شامل آن دسته از داروهای وارداتی است که مشابه تولید داخل دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، به موضوع تعرفه های پزشکی سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: در مورد رشد ۱۰ درصدی تعرفه های پزشکی سال ۹۵، تصمیم گیری شده و باید آنچه قانون می گوید، عمل کنیم.

او در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه آیا سازمان نظام پزشکی با این میزان رشد تعرفه ها موافقت کرده است، گفت: سازمان نظام پزشکی مثل وزارت بهداشت، یک رای در شورای عالی بیمه دارد و آنچه مسلم است، اینکه در این مورد به جمع بندی رسیده ایم.

حریرچی با تاکید بر اینکه تعرفه ها برای پزشکان عمومی و خانواده از میانگین ۱۰ درصد بالاتر خواهد بود، ادامه داد: برای پزشکان متخصص نیز این افزایش تعرفه بالاتر از ۱۰ درصد است. اما برای k جراحی، از ۱۰ درصد پایین تر دیده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه کل سبد دارویی کشور در سال ۹۵ از رشد ۱۰ درصدی برخوردار است، گفت: برای داروهای خارجی، رشد صفر درصد پیش بینی شده است.

او با اعلام اینکه تخلف تعرفه ای در خدمات سرپایی وجود دارد، افزود: در بستری، امکان تخلف تعرفه ای وجود ندارد و بیمارستان های خصوصی بعضا پایین تر از تعرفه ها می گیرند.

حریرچی با عنوان این مطلب که رشد ۱۰ درصدی تعرفه ها نمی تواند منجر به تعطیلی مراکز درمانی شود، گفت: شرایط به گونه ای است که می توان با همین تعرفه های مصوب نیز خدمات ارائه داد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به موضوع مطالبات وزارت بهداشت از بیمه ها اشاره کرد و افزود: تا ۱۶ خرداد ۹۵، اسناد ارسالی به بیمه ها بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که این مقدار اسناد فقط مربوط به سال ۹۴ است.

او ادامه داد: آنچه وزارت بهداشت بابت مطالبات سال ۹۴ از بیمه ها دریافت کرده است، ۵ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان است و ۷ هزار ۳۹۵ میلیارد تومان مانده است.

حریرچی با اعلام اینکه ۵۵۶۵ میلیارد تومان از اسناد ارسالی مربوط به بیمه تامین اجتماعی است، گفتک ۳۵۴۱ میلیارد آن را دریافت کرده ایم و ۲۰۲۴ میلیارد باقی مانده است.

به گفته او، میزان اسناد ارسالی به بیمه سلامت ایرانیان ۶۸۱۲ میلیارد تومان بوده است که ۱۹۳۶ میلیارد آن واریز شده و ۴۸۷۵ میلیارد باقی مانده است.

20106

کد خبر: 650765

وب گردی

وب گردی