انتقاد ابتکار از نگاه جناحی مجلس نهم در مباحث محیط زیستی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از نگاه جناحی مجلس نهم در مباحث محیط زیستی گفت: امیدواریم با همراهی مجلس دهم، شاهد تحقق اهداف محیط زیستی باشیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، معصومه ابتکار در نشست تخصصی «محیط زیست، ورزش و مشارکت های اجتماعی» که به مناسبت روز جهانی محیط زیست برگزار شد، با اشاره به اهمیت تغییر رفتار و اندیشه ها برای نجات محیط زیست کشور، افزود:‌ رویکردهای امروز نقش زیادی در تخریب محیط زیست ایران داشته است و اگر همین روند ادامه یابد، حیات ما با مخاطرات بسیاری مواجه است.

او با انتقاد از اقدامات مجلس نهم به ویژه در حوزه محیط زیست ادامه داد: در مجلس نهم نگاه جناحی مانع از تحقق برنامه های محیط زیست شد و امیدواریم در مجلس دهم شاهد همکاری بیشتر برای تحقق اهداف محیط زیستی کشور باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر نقش ورزش در پیشبرد اهداف محیط زیستی کشور اضافه کرد: یکی از مهمترین مباحث چه در حوزه ورزش همگانی یا در ورزش قهرمانی، مباحثی است که با محیط زیست گره خورده است و پیوند محیط زیست با ورزش ابعاد مختلفی دارد.

معاون رئیس جمهور افزود: امسال روز و هفته محیط زیست، توجه زیادی به حیات وحش دارد و نقش گونه های مختلف زیستی در زندگی بشر بسیار پررنگ شده است. بنابراین چهره های شاخص جامعه مثل هنرمندان، ورزشکاران و دیگران، می تواند در معرفی گونه های زیستی در معرض خطر کمک کنند تا سرنوشت آنها به سرنوشت ببر مازندران و شیر ایرانی دچار نشود.

ابتکار با بیان اینکه آگاهی عمومی و جریان سازی اجتماعی در توجه جامعه به حیات وحش بسیار مهم است، گفت: باید بتوانیم بر اندیشه ها و رفتار جامعه تاثیر بگذاریم که قرار گرفتن تصویر یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی فوتبال یکی از همین اقدامات است که از سوی اجلاس جهانی محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: پس از قرار گرفتن تصویر یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی، موارد زیادی داشتیم که دامداران و کشاورزان اعلام کردند وقتی این تصویر را روی پیراهن تیم ملی دیده اند، به اهمیت این موجود ارزشمند پی برده اند و از تخریب زیستگاه و اذیت و آزار این حیوان ابراز ندامت کردند.

او در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم سبز ادامه داد: این جشنواره امسال پس از ۱۰ سال خاموشی برگزار شد و امیدواریم سالهای آینده تکرار شود.

در این مراسم از نمایندگان استانی فعال وزارت ورزش و جوانان که در تشکیل دفتر محیط زیست یا انعقاد تفاهم با سازمان محیط زیست پیش‌قدم بوده اند، تقدیر شد.

همچنین از هنرمندان فعال در حوزه محیط زیست همچون میترا حجار، سیروس الوند، سینا حجازی، پرستو صالحی و هانا کامکار تجلیل به عمل آمد.

20106

کد خبر: 650821

وب گردی

وب گردی