امیرحسین علم الهدی: قرار نیست کسی را مجبور کنیم/پیشنهاد اکران « اژدها وارد می شود» را دادیم،آقای حقیقی نپذیرفت

مدیر گروه « هنر و تجربه» معتقد است این گروه در مقابل اکران عمومی نیست اما تجربه نشان داده که سینمای هنر و تجربه می تواند آدرس را شفاف تر و سازمان یافته تر به مخاطب ارائه دهد.

امیرحسین علم الهدی در گفتگو با ایسکانیوز با اشاره به حمایت گروه «هنر و تجربه» از فیلم «ایستاده در غبار» گفت: فیلم هایی که در اکران عمومی، به نمایش درمی آیند اما شاخصه های هنر و تجربه را دارند حمایت می کنیم زیرا اکران عمومی عمدتا کوتاه مدت است ولی نمایش فیلم ها در گروه «هنر و تجربه» بلند مدت است. ما براساس رسالتی که داریم و به هر حال یادمان باشد که سینمای هنر و تجربه مکمل سینمای حرفه ای است، این فیلم را اکران می کنیم.

او افزود: اعتقاد داریم که فیلم «ایستاده در غبار» یا فیلم هایی از این جنس که متفاوت با سینما برخورد می کنند و شاخصه های هنری و تجربی آنها بیشتر بروز پیدا می کند به دلیل آنکه جز وظیفه ذاتی این گروه است که این نوع فیلمها را حمایت کند، آنها را نمایش می دهیم.

امیرحسین علم الهدی در پاسخ به این سوال که چرا این فیلم تنها در گروه «هنر و تجربه» اکران نمی شود، گفت:ما قرار نیست کسی را مجبور کنیم، ترجیح می دهیم به جای اجبار کردن فیلمسازان شرایط را به نحوی برایشان مهیا کنیم تا آن چیزی که به صلاح خودشان است اتفاق بیفتد. بالاخره آنها مالک هستند، می توانند تصمیم بگیرند، ما براساس وظایف ذاتی خودمان حرکت می کنیم توصیه هایی هم به فیلم سازها داریم ولی تصمیم نهایی با مالکان فیلم است.

او ادامه داد: صاحبان فیلم ها اگر دوست داشتند این نوع فیلم ها را در اکران عام نمایش دهند ما براساس وظیفه ذاتی خودمان سعی می کنیم که کمک حال دوستان باشیم ولی اگر قطعا بخواهند فقط در سینماهای گروه هنر و تجربه باشد باز هم تمام امکانات را در اختیارشان می گذاریم.
علم الهدی درباره مزیت گروه «هنر و تجربه» در مقابل اکران عمومی، گفت: این دو رو در روی هم نیستند, اکران عام رودرروی سینمای هنر و تجربه نیست. ولی تجربه نشان داده که سینمای هنر و تجربه می تواند آدرس را شفاف تر و سازمان یافته تر به مخاطب ارائه دهد. اتفاقی که در دو سه سال گذشته افتاد همین بود، یکی از دلایلی که توانستیم اعتماد مخاطب را جلب کنیم این بود که فیلمی که در سینمای هنر و تجربه مخاطب به نظاره می نشیند کاملا متفاوت است زیرا مخاطب با دانش قبلی به سالن های ما وارد می شود و این باعث می شود که ما اعتماد مخاطب را جلب کنیم.

او با اشاره به فیلم « اژدها وارد می شود» که با وجود داشتن شاخصه های گروه «هنر و تجربه» در سینماهای اکرانه عمومی به نمایش درآمد، گفت: تعدادی از مالکان تصمیم می گیرند اکران عادی داشته باشند، مثل آقای حقیقی که می خواهد فقط در اکران عام دیده شود چون ایشان اگر پیشنهاد می داد قطعا کمکش می کردیم ولی توصیه ای نداشتند و ما براساس مصالح خودشان تصمیم گرفتیم که ورود پیدا نکنیم.

علم الهدی افزود: فیلم هایی هستند که شاید قابلیت مخاطب بیشتری را داشته باشند و مالک فیلم می خواهد آن را در اکران عام نمایش دهد اما چون اکران عام نمایش های کوتاه مدتی برای فیلم ها مهیا می کند، عمده این نوع فیلم ها در دراز مدت برای نمایش دچار مشکل می شوند چون سینما در اختیار ندارند ما برای این که بتوانیم این نوع فیلم ها را حمایت کنیم ضمن که هم زمان فیلم ها را به نمایش درمی آوریم تلاش می کنیم در طولانی مدت فیلم ها اکران کنیم و تا زمانی که مخاطب استقبال کند، فیلم روی پرده خواهد ماند.

مدیر گروه «هنرو تجربه»، گفت: بر این اساس فیلم شریف «ایستاده در غبار » را تا زمانی که مخاطب از آن استقبال نسبی کند نمایش خواهیم داد. می تواند این استقبال چند سال طول بکشد ما قطعا فیلم را در اکران نگه می داریم، ما به دوستان سینمایی فیلم «ایستاده در غبار» گفتیم؛ تازمانی که فیلمتان مخاطب داشته باشد می توانیم روی پرده سینما فیلم را براساس ضوابط سینما نگه داریم و این می تواند یک تجربه موفقیت آمیزی در ادامه تجربه های موفق سینمای هنر و تجربه باشد.

503502

کد خبر: 650910

وب گردی

وب گردی