گردشگری ترکیه همچنان در کما/  شمار گردشگران روسی در آنتالیای ترکیه 95 در صد کاهش یافت

براساس آخرین آمار منتشر شده، در پنج ماه اول سالجاری میلادی حضور گردشگران روسی در آنتالیا قلب گردشگری ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل 95 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دوغان، در 5 ماه اول سال 2016 میلادی شمارگردشگران روسی که به شهر آنتالیا سفر کرده اند 21 هزار 359 نفر بود ، این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل بیش از 500 هزار شهروند روسیه از این شهر دیدار کرده بودند.
بر اساس داده های وزارت گردشگری ترکیه، در ماه آوریل 2016 (فروردین - اردیبهشت امسال) حضور گردشگران در کل ترکیه نیز 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.
در مدت یاد شده شمار گردشگران در ترکیه به 1.7 میلیون نفر کاهش یافت که در 17 سال گذشته از نظر شمار حضور گردشگران کمترین رقم را نشان می دهد.
مسوولان صنعت گردشگری ترکیه پیش بینی کرده اند که در صورت ادامه این روند بیش از 500 هزار نفر شاغل در بخش گردشگری در ترکیه به زودی شغل خود را از دست خواهند داد.
بر پایه این گزارش در مدت یاد شده شمار گردشگران آلمانی نیز حدود 35 درصد کاهش داشته است.
روابط روسیه با ترکیه ماه نوامبر گذشته (آذرماه) در پی حمله ارتش ترکیه به جت جنگنده روسیه بر فراز سوریه و سقوط این جنگنده و کشته شدن خلبان آن به شدت تیره شده است.
بر اثر این رویداد، روسیه تحریم هایی در زمینه های تجاری، گردشگری و آموزشی علیه ترکیه به مورد اجرا گذاشته است.
از سوی دیگر انفجارهای اخیر در شهرهای آنکارا و استانبول و ادامه ناآرامی ها و درگیریهای مسلحانه میان نظامیان و عناصر «پ.ک.ک» در مناطق شرق و جنوب شرقی ترکیه نیز تاثیر منفی بر صنعت گردشگری ترکیه دارد.

20103

کد خبر: 651049

وب گردی

وب گردی