ساخت  دستکش هوشمند مخصوص  ورزشکاران

Glovdi دستکش هوشمندی است که به تازگی توسط یک استارتاپ انگلیسی معرفی شده است. این دستکش بسیار کاربردی‌تر از دستکش‌های هوشمندی است که تاکنون معرفی شده‌اند و بازار هدف آن، ورزشکارانی هستند که در مکان‌های مختلف مانند پیست‌های اسکی و زمین‌های تمرین، به صفحه‌نمایشی بزرگ و کاربردی نیاز دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، دستکش‌های هوشمند نیز مانند دیگر گجت‌های پوشیدنی، عمر کمی دارند و هنوز نتوانستّه‌اند سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهند. تا کنون مدل‌های مختلی از این گجت‌ها معرفی شده‌اند و اکثر آنها به عنوان لوازم جانبی گوشی هوشمند عمل می‌کرده‌اند تا کاربر بدون نیاز به دسترسی به گوشی، از آن استفاده کنند. اما یک استارتاپ انگلیسی به تازگی یک دستکش جدید معرفی کرده که ادعا کرده کاربردهای زیادی مخصوصا برای ورزشکاران دارد.

این دستکش هوشمند، برای ورزشکارانی طراحی شده که در شرایط و مکان‌های مختلف، نیاز به صفحه‌نمایشی بزرگ و کاربردی دارند. صفحه‌نمایش اصلی و بزرگ این دستکش، طراحی دایره‌ای دارد و در پشت دست کاربر قرار می‌گیرد. در پایین این صفحه‌نمایش نیز اینترفیس یک ساعت هوشمند قرار دارد. این دستکش، اکثر قابلیت‌های یک گوشی هوشمند را دارد. قابلیت‌هایی مانند تماس صوتی، موقعیت‌یابی GPS، سنسورهای حرکتی و دوربین. به علاوه، کاربر برای انجام کارهای مختلف با این دستکش، تنها کافی است که انگشتان خود را تکان دهد.

شرکت طراح این دستکش عنوان کرده که طراحی مفهومی آن برای ورزشکارانی طراحی شده که نیاز دارند در موقعیت‌های مختلف، به گوشی هوشمند دسترسی دارند و نمی‌خواهند خطر استفاده از یک گوشی بزرگ را به جان بخرند. بعلاوه، به عقیده‌ی آنها اکثر گجت‌های پوشیدنی به عنوان لوازم جانبی عمل می‌کنند و نمی‌توان آنها را به طور مستقل استفاده کرد.

البته این دستکش هوشمند هنوز در مرحله‌ی طراحی مفهومی است اما در صورت عرضه‌ی رسمی، می‌توان امیدوار بود که دیگر تولیدکنندگان نیز برای ساخت گجت‌هایی که به صورت مستقل کار می‌کنند، اقدام کنند. طراحی Glovdi ابتدا یک پایان‌نامه‌ی دانشگاهی بوده و تیم طراح امیدوار است که ساخت نهایی آن در ماه‌ها و یا سال‌های آینده به انجام برسد!

در ادامه می‌توانید ویدیویی از طراحی مفهومی این دستکش هوشمند مشاهده کنید.

20104

کد خبر: 651060

وب گردی

وب گردی