مطهری: عدم استقبال از عضویت در کمیسیون فرهنگی نقطه ضعف مجالس بوده است

نائب رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد نماینده تهران از عدم استقبال نمایندگان از عضویت در کمیسیون فرهنگی، گفت: این موضوع نقطه ضعف مجالس بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، احمد مازنی در نشست علنی امروز طی تذکری مطابق با بند 11 ماده 24 آئین‌نامه‌ داخلی مجلس گفت: از رسانه‌های مختلف و به خصوص از یکی از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی، طی تماسی با من، علت عدم استقبال نمایندگان دوره دهم از کمیسیون فرهنگی را جویا شدند و اعلام کردند به نظر می‌رسد نمایندگان روی موضوع فرهنگ توجهی ندارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مقام تبیین جایگاه فرهنگ نیستیم اما انتظار می‌رود که عضویت در این کمیسیون نیز برای نمایندگان در اولویت قرار گیرد.

در ادامه علی مطهری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: هرچند تذکر شما مربوط به دستور جلسه نمی‌باشد و بهتر بود در پایان جلسه در قالب تذکر شفاهی مطرح می شد در عین حال این موضوع نقطه ضعف مجالس بوده است.

مطهری با بیان اینکه کمیسیون‌های فرهنگی، قضایی و حقوقی و شوراها عموما از استقبال کمتری برخوردار هستند گفت: با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ اسلامی لازم است نمایندگان عضویت در این کمیسیون را نیز در اولویت خود قرار دهند کما اینکه تعداد بسیاری از نمایندگان در حوزه فرهنگ دارای سابقه و تجربه هستند.

201/201

کد خبر: 651063

وب گردی

وب گردی