پزشکیان: رسیدگی بعد از بروز تخلف نشان دهنده ضعف در نظارت است

نایب رئیس اول مجلس گفت: خودنظارتی به خود نمایندگان بر می گردد، اما طبیعتا نظارت سیستماتیک باید به صورت علمی و کارشناسی تدوین شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت مسعود پزشکیان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تقویت مقوله خودنظارتی در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیام و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در هر سال، نکات و موضوعات کلیدی است که باید در مجلس مورد توجه قرار گیرد، اما عملیاتی کردن این منویات و تدوین قانون جامع و بدون نقص نیازمند همکاری و برگزاری نشست های متعدد از سوی نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خودنظارتی به خود نمایندگان بر می گردد، اما طبیعتا نظارت سیستماتیک باید به صورت علمی و کارشناسی تدوین شود، از این رو هیأت رئیسه مجلس در این جهت تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: قطعا باید قبل از بروز جرم و تخلف، مسائل شناسایی و رسیدگی شود، اما به طور معمول بعد از بروز تخلفات به پرونده ها و عملکردها رسیدگی می شود، که این نشانه ضعف در مقوله نظارت است، بنابر این باید ساز و کاری برای نظارت بر نمایندگان اندیشیده شود که بتوان در تمام امور و مسائل اعمال را بررسی کرد.

203

کد خبر: 651174

وب گردی

وب گردی