غذاهای آبکی در سحر نخورید/بخور و نخورهای سحری

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف غذاهای آبکی مثل سوپ، آش یا آبگوشت، همچنین نوشیدن آب زیاد در حین غذاخوردن باعث اختلال در عملکرد آنزیم‌های گوارشی و دردهای معده می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، حسن درویش گفت: یک سحری مناسب باید متعادل و متنوع بوده و از تمام گروه های مهم غذایی که شامل نان و غلات، شیر، گوشت و حبوبات، میوه ها و سبزیجات باشد.

او ادامه داد: از طرفی باید غذاهایی مصرف شود که تند و پرادویه نباشند چون مصرف ادویه فراوان علاوه بر ناراحتی‌های گوارشی تشنگی را هم بیشتر می کند.

این متخصص تغذیه گفت: مصرف کربوهیدرات در وعده سحری بسیار مناسب است که روزه داران می توانند آن را با مصرف یک فنجان برنج یا ماکارونی، دو تکه نان یا یک کاسه از غلات سبوس دار تآمین کنند.

درویش افزود: مصرف غذاهای سرخ کردنی مثل انواع کوکوها، کتلت، چلوکباب، جوجه کباب و ماهی نیز تشنگی و عطش را افزایش می دهند و بهتر است در وعده سحری خورده نشوند.

او گفت: میزان مورد نیاز پروتئین نیز برابر 4 تکه پنیر، 60 گرم گوشت، دو عدد تخم مرغ و یک فنجان حبوبات است که باید در وعده سحر مصرف شوند.

این متخصص تغذیه ادامه داد:مصرف سس‌ها، خامه، سوسیس و کالباس در سحر نامناسب است و باعث بروز دردهای معده می شود.

درویش با تآکید بر مصرف بیشتر سبزیجات در سحر گفت: خوردن سبزیجات، میوه های تازه، یک لیوان شیر یا ماست بسیار توصیه می شوند.

او افزود: مصرف غذاهای آبکی مثل سوپ، آش یا آبگوشت یا نوشیدن آب زیاد در حین غذاخوردن باعث اختلال در عملکرد آنزیم‌های گوارشی شده و دردهای معده و نارسایی دستگاه گوارش را ایجاد می کند.

این متخصص تغذیه گفت: بهتر است در وعده سحر غذا به مقدار کم خورده شود و روزه داران از پرخوری یا نوشیدن نوشابه های گازدار به همراه غذا خودداری کنند و در پایان سحری یک تا 2 عدد خرما، یک عدد میوه و آب کافی فراموش نشود.

20103

کد خبر: 651183

وب گردی

وب گردی