28 درصد غذاهای تولیدشده در دنیا هدر می‌رود

معصومه ابتکار گفت: تقارن ماه مبارک رمضان با هفته محیط زیست و مراسم جایزه ملی محیط زیست اشاره به این دارد که ماه مبارک فرصتی برای تحول ذهن، روح و قلب و شیوه زندگی انسان‌ها است، تحولی که لازمه نجات کره زمین و آینده زندگی بشر است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم یازدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست با بیان اینکه برای ایجاد تحول در محیط زیست باید عزم جدی در آحاد جامعه شکل بگیرد،گفت: محیط زیست امروز در سطح دنیا مساله‌ای اساسی است و جوایز محیط زیستی نقش قابل توجهی در الگو دادن برای جهان دارد که می‌تواند راهگشا و مشوق برای دیگران باشد.

او افزود: امیدواریم جایزه ملی محیط زیست حرکت اجتماعی و فرهنگی برای بهبود شرایط محیط زیست ایجاد کرده و بسیج عمومی در این رابطه به وجود آورد.

رئیس سازمان محیط زیست به مشکلاتی از جمله فرسایش خاک و هدر رفتن آب در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: از معضلات مهم محیط زیستی جهان مساله فرسایش خاک و هدر رفتن آب است که دلیل اصلی آن هدر رفتن منابع غذایی است.

ابتکار با اشاره به اینکه بیش از 28 درصد از غذای تولید شده در دنیا هدر می‌رود، ادامه داد: کشور ما نیز در این رابطه وضعیت مناسبی ندارد.

او همچنین به موضوع فرسایش خاک و افزایش گرد و غبار در منطقه که بیشتر از کشورهای همسایه سرچشمه می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که زمان اندکی داریم و نیاز به حرکت ملی در راستای حل مشکل محیط زیست داریم.

ابتکار به رویکردهای جدی و مناسب دولت در مورد حل مشکلات محیط زیستی کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم جایزه ملی محیط زیست با هدف اینکه محیط زیست با عنوان حرکت فراگیر و همگانی در سطح کشور پیش برود اثرگذار باشد و شاهد آینده‌ای روشن برای فرزندانمان باشیم.

20103

کد خبر: 651198

وب گردی

وب گردی