انتقال 266 محکوم خارجی به کشورهایشان /جرم بیشتر محکومان، خرید و فروش مواد مخدر است

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: از ابتدای سال 266زندانی خارجی به کشورهایشان باز گرداننده شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت دادگستری در حاشیه امضاء تفاهم نامه با سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: در سال 94 تعداد 197زندانی خارجی به کشور هایشان تحویل داده شد و 19 زندانی ایرانی تحویل گرفته شد.

محمود عباسی افزود: در سال 95 نیز در نظر داریم 266 زندانی خارجی را تحویل داده و 20 زندانی ایرانی را وارد کشور کنیم که تا کنون 47 زندانی به کشور کویت تحویل داده شده است.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: تا کنون تفاهم نامه همکاری استرداد محکومین با کشور های آذربایجان ،کویت ،افغانستان و کویت امضا شده است .

عباسی گفت: کشور افغانستان با بیش از 3 هزار زندانی دارای بیشترین محکوم در کشور است که تا کنون 212 نفر به کشورشان باز گرداننده شده اند.

او در رابطه به امضا تفاهم نامه استرداد محکومان با کشور مالزی به واسطه وجود ایرانیان زیاد در این کشور گفت: با 60کشور تفاهم نامه استرداد محکومین و معاضدت قضایی امضا شده است و در نظر داریم با کشور مالزی نیز تفاهم نامه همکاری امضا کنیم که در حال مذاکره هستیم.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت دادگستری تاکید کرد: جرم بیشتر محکومان مبادله شده بین کشورها خرید وفروش مواد مخدر است.

105105

کد خبر: 651231

وب گردی

وب گردی