شهریور؛ وعده عرضه سرفیس 5 پرو/ نمایشگر 4K و پردازنده Kaby Lake اینتل

سرفیس‌پرو ۵ مدل بعدی محصول تبدیل شونده مایکروسافت خواهد بود. بر اساس شایعات و گزارش‌هایی که تا کنون در مورد این محصول منتشر شده، انتظار می‌رود اواسط شهریورماه شاهد معرفی آن باشیم. سرفیس‌پرو ۵ احتمالا با صفحه‌نمایش 4K UHD و پردازنده‌های سری Kaby Lake اینتل به بازار عرضه می‌شود. با زومیت همراه باشید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از زومیت؛ به تازگی اخباری شنیده می‌شود که بر اساس آن مایکروسافت منتظر نسخه Kaby Lake پردازنده‌های اینتل است تا از این چیپست در سرفیس پرو ۵ استفاده کند. هم اکنون نیز اطلاعات جدیدی در مورد نسل بعدی سرفیس رده‌بالای مایکروسافت منتشر شده است. انتظار می‌رود پردازنده‌های سری Kaby Lake اواخر سال جاری عرضه شوند و بر همین اساس احتمالا سرفیس پرو ۵ در ماه سپتامبر (اواسط شهریور) معرفی شود.

مایکروسافت برنامه زمانی منظمی برای عرضه سرفیس ندارد و همین موضوع باعث شده تا احتمال معرفی آن در ماه سپتامبر بیشتر شود. پردازنده‌های Kaby Lake با فناوری ۱۴ نانومتری ساخته شده‌اند که از این نظر شبیه به چیپست‌های سری Skylake هستند، اما قدرت آن‌ها بیشتر است. تولید انبوه Kaby Lake احتمالا از اواخر سه ماهه جاری آغاز خواهد شد.

دیگر مشخصات فنی سرفیس پرو ۵ بر اساس شایعات، شامل یک نمایشگر 4K UHD و باتری با ظرفیت بیشتر نسبت به نسل کنونی این دستگاه است. همچنین قلم این محصول بهبود خواهد یافت و یک درگاه USB نوع C را نیز در اختیار کاربر قرار خواهد داد. قیمت این دستگاه در حدود قیمت سرفیس پرو ۴ خواهد بود و بر همین اساس احتمالا قیمت این مدل جدید از ۷۹۹ دلار تا ۱۷۹۹ دلار بر اساس مدل‌های مختلف آن تعیین می‌شود.

درحالی‌که بازار تبلت‌ها نسبت به گذشته با کاهش عرضه همراه بوده، امید می‌رود بازار تبلت‌های تبدیل شونده که می‌توان لوازم جانبی مختلف از جمله صفحه کلید آن‌ها را در مواقع نیاز جدا کرد، باعث افزایش مجدد عرضه این نوع محصولات شود. با توجه به محصولات سری سرفیس پرو و آیپد پرو، به نظر می‌رسد صفحه‌کلیدهای جدا شونده برای افرادی که در رشته‌های مختلف کاری فعالیت دارند و نیز افرادی که نیاز به محصولی با قابلیت حمل بالا دارند ابزاری بسیار مفید است.

در اولین فصل سال جاری میلادی، برخی از شرکت‌های انگلیسی سرفیس پرو را جایگزین آیپد پرو کرده‌اند. در این بازه زمانی فروش سرفیس پرو مایکروسافت از ۸۳ هزار واحد به ۲۷۵ هزار واحد افزایش یافته است.

۲۰۲۰

کد خبر: 651236

وب گردی

وب گردی