حضرتی : مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) جای تندروی نیست/ امیدواریم تندروها از رویه خود دست بردارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به سردادن شعارهای تفرقه انگیز و تند علیه دولت و بیت امام (ره) در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی واکنش نشان داد.

الیاس حضرتی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به حاشیه های بوجود آمده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که با واکنش رهبر معظم انقلاب نیز مواجه شد،گفت:تندروی ها همواره در کشور نتیجه مخرب داشته است و تجربه 37 ساله انقلاب اسلامی نشان می دهد که موضع گیری های ما همیشه باید منطقی، معتدل، حساب شده و ارزشی باشد و در موضع گیری خود ملاحظات و شرایط کشور را نیز مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در عین حال نیز باید این مواضع در چارچوب اصولی تعریف شده قرار گیرد خاطرنشان کرد: اگر این چارچوبه را در نظر داشته باشیم، قطعا شاهد هیچ گونه تندروی نخواهیم بود و امیدواریم که بقیه دوستان نیز به شکلی از این تندروی ها دست بدارند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم درپاسخ به این سئوال که با توجه به تکرار این تندروی ها و خودسری ها در مراسم سال گذشته ارتحال حضرت امام (ره) چگونه باید از بروز اینگونه حوادث پیشگیری کرد؟ تصریح کرد: در مجموع سخن ما با این دوستان این است که ما موافق این تندروی ها نیستیم و به ویژه کسانی که مدعی علاقه به امام راحل (ره) هستند باید بدانند که مراسم باشکوه و باعظمت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) جای این تندروی ها نیست.

این در حالی است که مقام معظم رهبری در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی در واکنش به شعارهای برخی حاضران گفتند: این توصیه را توجه کنید؛ آن‌وقت ممکن است در بعضی از این شعارها تجدیدنظر کنید؛ اتحاد دولت و ملت را به هم نزنید. ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگر خوشت نیاید، اشکالی هم ندارد؛ رقابت‌های انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتی انتقاد هم به جای خود! اما دولت و ملت باید همه در کنار هم باشند. (اینجا بخوانید)

همچنین رهبر معظم انقلاب درسوم خرداد سال جاری در مراسم مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع( در تبیین ضرورت اقدامات عمیق برای آشنا سازی با شعارهای انقلاب، از برخی اقدامات غیرمنطقی انتقاد و تأکید کردند: گاهی برخی افراد و جوان هایی که ممکن است صالح و مؤمن هم باشند، به دلیل مخالفت با یک فرد یا یک جلسه سخنرانی، هیاهو و جنجال به‌راه می‌اندازند و آن مجلس را بر هم می‌زنند، در حالی‌که من از قدیم با این کارها که هیچ فایده‌ای نیز ندارد، موافق نبوده و نیستم، و معتقدم فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است.ایشان جوانان مؤمن و انقلابی را به هوشیاری فراخواندند و گفتند: البته گاهی برخی افراد از روی اغراض، این کارهای نادرست را انجام می‌دهند و سپس به گونه ای وانمود کنند که کار عناصر حزب اللهی و مومن است، بنابراین باید کاملاً هوشیار بود.(اینجا بخوانید)

204/201

کد خبر: 651285

وب گردی

وب گردی