تیم ملی تیر و کمان شنبه عازم مسابقات انتخابی پارالمپیک می شود

تیم ملی تیر و کمان معلولان بامداد شنبه با ترکیبی متشکل از ۹ ورزشکار پارالمپیکی و غیرپارالمپکی عازم جمهوری چک می شود تا در مسابقات جهانی و انتخابی پارالمپیک ریو شرکت کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات جهانی ۲۰۱۶ جمهوری چک آخرین مرحله از رقابت های انتخابی پارالمپیک ریو در رشته تیر و کمان است که از ۲۴ خردادماه در شهر «نووه مستو» برگزار می شود و تا ۳۰ خردادماه ادامه خواهد داشت.

تیم ملی تیر و کمان معلولان که تا به امروز توسط ابراهیم رنجبر، غلامرضا رحیمی، محدثه کهنسال و هادی نوری در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آلمان (شهریورماه سال ۹۴) و زهرا نعمتی و مجید کاکوش در مسابقات قهرمانی آسیایی تایلند به ۶ سهمیه برای پارالمپیک ریو دست یافته است با ترکیبی متشکل از ۹ ورزشکار در این رقابت ها حاضر می شود تا از آخرین شانس خود برای افزایش تعداد سهمیه های پارالمپیکی استفاده کند.

از میان کمانداران پارالمپیکی، زهرا نعمتی به‌ دلیل همزمانی مسابقات جهانی ترکیه و همراهی تیم اعزامی فدراسیون تیراندازی با کمان به این رقابت‌ها، در ترکیب تیم اعزامی به چک غایب خواهد بود اما دیگر کمانداران پارالمپیکی این تیم را در این سفر همراهی می کنند.

بر این اساس ابراهیم رنجبر، غلامرضا رحیمی، محدثه کهنسال، هادی نوری و مجید کاکوش که سهمیه پارالمپیک ریو را در اختیار دارند، همراه با سمیه عباسپور، اصغر فتاحی، فرزانه عسگری و سیده زهرا حسینی در ترکیب تیم تیر و کمان اعزامی به مسابقات جهانی جمهوری چک حضور خواهند داشت.

این تیم جمعه شب عازم فرودگاه امام خمینی (ره) می شود تا ساعت ۳ بامداد شنبه (۲۲ خردادماه) تهران را به مقصد نووه مستو جمهوری چک ترک کند. آلگ نیکولاویچ و مونیکا سیموئز سرمربی و مربی اوکراینی مردان و زنان همراه با جبرائیل عبادی (مربی) و مجید کهتری (سرپرست) این تیم را در این سفر همراهی خواهد کرد.

تیر و کمان معلولان ایران امیدوار است در جریان رقابت های جهانی چک و در بخش کامپوند بانوان صاحب هفتمین سهمیه پارالمپیک شود.

607/601

کد خبر: 651303

وب گردی

وب گردی