آغاز اجرای قانون تحریم حزب الله از سوی بانک های لبنانی

بانک های لبنانی همسو با قانون مصوب آمریکا صدها حساب مرتبط با حزب الله را مسدود کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه الاخبار به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد بانک های لبنانی همسو با قانون کنگره در خصوص اعمال تحریم های مالی علیه حزب الله، صدها حساب مرتبط با این گروه را مسدود کردند.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: منابع آگاه در گفتگو با روزنامه الاخبار فاش کردند بانک های لبنانی بطور عملی اجرای قانون آمریکایی اعمال تحریم های مالی حزب الله و مؤسسات مرتبط با این گروه را آغاز کردند. طبق اعلام این منابع، حساب های "کمیته امداد"، "موسسه شهید"، "بیمارستان "سنت جرج" که بطور مستقیم زیر نظر حزب الله قرار دارد، مسدود شده است. طبق اعلام این منابع، حساب های مسدود شده به صدها عدد می رسد.
روزنامه الاخبار در ادامه گزارش داد: بسته شدن حساب ها تنها محدود به این مؤسسه ها نمی شود؛ چرا که شماری گروه، مؤسسه، مدرسه و بیمارستان وجود دارد که منشعب شده از مؤسساتی هستند که حساب هایشان مسدود شده است؛ مانند بیمارستانهایی که زیر نظر "مؤسسه شهید" فعالیت می کنند و شامل بیمارستان "رسول اعظم"، "بیمارستان بعلبک"، " بیمارستان بقاع غربی" و دیگر مؤسسات بهداشتی، اجتماعی و تربیتی می شود.
این روزنامه همچنین گزارش داد بسته شدن این حسابها مشکلاتی را بوجود آورده است. بطور مثال مسدود شدن حساب یک بیمارستان کارمندان آن و وضع مالی آنها را نیز در بر می گیرد. این در حالی است که تمامی کارمندان این مؤسسات، به خصوص در بیمارستانها وابسته به حزب الله نیستند؛ بلکه شماری از کارمندان و پزشکان مسیحی و سنی در آن ها فعالیت می کنند.
کنگره آمریکا سال گذشته علیه حزب الله تحریم های مالی وضع کرد. این قانون سال جاری میلادی به اجرا در آمد.
302302
کد خبر: 651518

وب گردی

وب گردی