۷۰ درصد ورودی به زندان‌ها بیمارند/ فرار از زندان‌های تهران نداریم

مدیرکل سابق زندانهای استان تهران گفت: متاسفانه ۷۰ درصد ورودی به زندانها بیماری دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از موج؛ صبح چهارشنبه مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندان های استان تهران با حضور رئیس سازمان زندان ها و رئیس دادگستری استان تهران برگزار شد.

سهراب سلیمانی مدیرکل سابق زندان های استان تهران (معاون امنیتی سازمان زندانهای کشور) در مراسم تودیع خود گفت: اولین حکم مدیریت من ۱۴ سال قبل توسط شهید لاجوردی صادر شد و این بار بزرگ حالا از دوش من برداشته شده است.
او افزود: من فقط می توانم از همه دوستان و همکاران و حتی زندانبان های عزیز تشکر کنم. در این مدت کارهای خوبی انجام شد، به طوری که ۲۵۱ هزار مترمربع به فضای زندان ها اضافه شد، که از این مقدار ۱۸۰۰۰ متر مربع توسط خیرین و مابقی از اعتبارات دولتی تامین شده است.
سلیمانی گفت: ۲۹۱۰۰۰ مترمربع هم فضای زندانها بازسازی شد. همچنین در این مدت ۵ زندان و بازداشتگاه ساخته و افتتاح کردیم. ایجاد زندان زنان برای اولین بار در کشور از افتخارات من است و مدعی هستم ۹۰ درصد کار توسط زنان در این زندان انجام میشود و می تواند الگوی کشور های دیگر باشد.
او گفت: تشکیل ستاد دیه استان تهران کار مهمی بود و الان تمام زندانیان جرایم غیر عمد در ستاد دیه تهران پرونده دارند.
مدیرکل سابق زندان های تهران گفت: تعطیلی زندان قصر و ایثار آقای بختیاری مهمترین کار دوران مدیریتم بود و ۱۲ هزار زندانی قصر را بین زندانها تقسیم کردیم چرا که لکه ننگی در تهران بود.
در فتنه ۸۸ علی رغم دغدغه ها و حرف و سخن ها برای سازمان زندان ها حرفی پیش نیامد و شرایط را کنترل کردیم و سرافرازیم. سالهاست فرار از زندان های تهران نداریم و حتی فرار در مرخصی یا بدرقه به صفر رسیده است.
سلیمانی گفت: سازمان گمنام کار می کند و روز به روز هم تلاش بیشتری می کنیم. میزان مرگ و میر در زندانها نسبت به جامعه کمتر بوده و در ماه قبل فقط ۱۴ فوتی داشتیم. در حالی که افرادی را تحویل می گیریم که ۷۰ درصدشان بیمارند، حتی میزان مبتلا به ایدز سال به سال کاهش یافته و تزریق در زندان معنی ندارد.

105105

کد خبر: 651526

وب گردی

وب گردی