آغاز همکاری های بانکی، ‌سرمایه گذاری و صنعتی آلمان با ایران

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خبر داد: در سفر اخیر مقام های صنعتی و معدنی ایران به آلمان، مذاکرات خوبی صورت گرفته و طرف های آلمانی قول دادند که از تابستان امسال همکاری های بانکی، صنعتی و سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایمیدرو، مهدی کرباسیان، با اعلام خبر فوق، افزود: افتتاح دفتر تجاری ایران – آلمان موجب خواهد شد تا تجار بخش خصوصی و تولیدکنندگان کشورمان در آلمان حضور یابند و بتوانند از ظرفیت های آن دفتر برای بازاریابی، صادرات یا انتقال تکنولوژی استفاده کنند.

وی ادامه داد: دراین سفر ملاقات های مهمی توسط وزیرصنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو با شرکت های متعدد و چند بانک خارجی انجام شد که علاوه برآلمانی ها که قول همکاری داده اند، ایتالیایی ها و بقیه کشورهایی که مذاکراتی با آنها صورت گرفته، نیز آماده همکاری با ایران شده اند. رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده و آمد و رفت های دو طرف و امضای یادداشت تفاهم های مختلف، امیدواریم با اقدامات بانک مرکزی و نظام بانکی کشور، نحوه ورود سرمایه و سرمایه گذاران به ایران تسهیل شود.

کرباسیان تصریح کرد: از سوی دیگر "ساچه" که به عنوان صندوق ضمانت صادرات ایتالیاست، اکنون مشکلی برای اعطای اعتبارات بلندمدت برای سرمایه گذاران ایتالیایی در ایران ندارد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد خبرهای خوشی دراین زمینه باشیم.

وی گفت: در سفر اخیر همچنین از رییس جمهور ایران برای سفر به آلمان دعوت شده است.

در سفر هفته گذشته هیات اقتصادی، صنعتی و بانکی جمهوری اسلامی ایران به آلمان، مرکز اقتصادی ایران و اروپا در برلین گشایش یافت. دراین مراسم صدها نفر از مدیران شرکت‌های ایرانی و آلمانی، مقامات ارشد آلمانی ‏و سفیران خارجی مقیم این کشور حضور داشتند.

401/601

کد خبر: 651548

وب گردی

وب گردی